Jag skulle vilja klargöra en sak i den här tråden. Och detta bör särskilt de som ständigt ifrågasätter WL's och övriga supportrars agerande och argumenterande läsa.
LHC ser naturligtvis inte till WL och övriga supportrar i första hand. Istället prioriteras naturligtvis sponsorerna eftersom det är därifrån de största och viktigaste intäkterna kommer (ja, jag vet att det finns folk som är både sponsor och supporter men det får bli en annan diskussion). Så långt inget konstigt. Det här är alla medvetna om, och det är så här det funkar i en marknadsekonomi.
Det är dock mycket tydligt att att klacken faktiskt har en del i den "produkt" som serveras i CC. Det märker vi främst på klagosångerna här i bulletinen och i media så fort klacktrycket inte varit det förväntade under en match.
Detta innebär att klacken, dvs supportrarna, faktiskt är viktig. Förhoppningsvis för spelarna på isen, men även för stämningen i arenan. Ännu mera så med tanke på att vi i Linköping har en av hockeysveriges tystaste sittplatser. Och blir stämningen sämre så blir tillströmmningen sämre och då sjunker intäkterna.
Jag tror inte att någon skulle tycka det var så kul med en hockeymatch som antingen är helt befriad från ramsor och sånger, eller som enbart innehåller ramsor och sånger från motståndarfans. Det skulle ingen uppskatta.
Så låt oss konstatera att klacken är viktig för LHC, och därför bör LHC bidra till att underlätta och utveckla supporterkultur i Linköping. Vare sig det gäller tillgång till ett ölhak i arenan, eller att åka på bortamatch.