Ulven wrotesom sagt. vilken förändring vill du nå. och är bojkott vägen att nå det. det är en befogad fråga.
Förändring och förändring. Man hoppas väl på att LHC ska börja lyssna på oss. Det har ju som bekant pågått en misshandel av supportrar under en längre tid och friktionen har ju varit stor mellan klubben och fans. Jag orkar inte rabbla upp detta, men det finns i forumet att läsa om, om du inte är insatt.
I det korta perspektivet så hoppas jag personligen att man utreder och belyser eventuell inblandning av LHC i "Rögle incidenten". Också att eventuella åtgärder tas om någon/några har gjort fel, moraliskt som juridiskt.
I det långa perspektivet hoppas jag att man börjar ta sina supportrar på allvar och arbetar för ett bättre hockeykultur/upplevelse genom en bättre och mer uppmuntrande bemlötande av ståplatspubliken.
Det känns som att LHC har glömt hur viktig en bra och hängiven klack är, dels för laget, men framförallt för upplevelsen på arenan. Utan en bra stämning i hallen kommer inte övriga publiken få samma upplevese för sina pengar, vilket gör "produkten elithockey" mindre eftertraktad, vilket leder till ett publiktapp som garanterat (tillsammans med dålig publicitet kring detta) ger sponsorer en svalare intsällning till att spruta in miljoner i klubben.
Detta är naturligtvis självklart för oss som är insatta.