Några exempel på spelare som lämnat för andra lag som LHC ville ha kvar men som gick vidare som jag respekterar? Finns flera. Även om exemplena som emil skrev ned bara var spelare som inte fick förlängt så håller jag med om dessa. Samtidigt så ville ju Tim bort tidigt, så..
Men ta bara en spelare som Thomas Johansson. Han ville hem och fick en sämre lön för det. Där vet man om att han är DIF-are och kan således inte reagera alltför negativt för det. Samma sak när Eklund åkte hem från Tyskland, då drog han till Djurgården. Inget fel med det. Jag kan säga flera men det får räcka för tillfället.
De spelare jag stör mig på är:
De spelare som vi gjort till bra elitseriespelare (det var vi som såg till att Bkomdahl spelade på hög nivå, samma sak med Honken och Frazze) som sedan skriver på för andra lag, vissa under brinnande säsong, för enbart en högre lön. Att sedan flera av dom åker på en skridsko för sin dåvarande arbetsgivare tills dess att laget har spelat sin sista match. Vilket för övrigt gäller även de som glider runt vid en övergång även om pengarna är sämre.
Således: det är betydligt fler spelare jag respekterar än avskyr. Det tror jag nog gäller de flesta här inne.
Frisse >>
På svar på din fråga, se ovan. Sen kan jag tillägga att jag inte har problem med att spelare som vi jobbar för att få kvar lämnar, det är snarare hur dom lämnar som avgör hur jag ser på dom.
East >>
Vad vet du om hans aktuella status hos oss? Det här är Silly Season-tråden. Passar det inte att läsa så behöver du ju inte göra det heller.