Som jag ser det verkar det helknasigt att clubben skulle ta ett mellanår. Låt vara att de båda rysslandsresenärerna snart är åter och att de då har förlängt sina kontrakt vilket ju är bra, men att den vinst man gör på några miljoner per spelare kvittas mot uteblivna slutspelsmatcher verkar oklokt.
Säg att clubben nästa år bara når kvarten, jämfört med i år innebär det 5 färre slutspelsmatcher på hemmais- minst... om man räknar lite snabbt på det så är 58500100 (i vinst vilket troligen är en låg siffra, troligen blir vinsten ca 150 i snitt per skalle minst...) 4,25 millar vilket är ungefär vad jag fått för mig att vinsten blir på W+M.
Av beräkningen följer att det inte riktigt är värt att "ta ett mellanår",då man ändå har ganska mkt cash att tillgå. Som jag ser det bör de pengar som fås för W+M satsas på spelare, om man sedan måste sälja någon som ligger under kontrakt om nåt år får man väl göra det. Målet måste vara guld varje år så länge som man inte har tagit något.... Och om det nu var så OK att sälja M+T till ryssland i år kanske någon annan investering nu under sommaren kunde vara aktuell för "uthyrning"när de andra är åter....