Jag är tveksam till Honken JR. Som spelare har han ju all talang i världen men det verkar vara något mentalt som gör att han inte spelar i NHL.
Honken gav oss ett par fina år, utvecklades till landslagsman och lämnade sedan för större pengar och mer "utlovad" speltid. Jag tror Honken har ett behov av att känna stort förtroende och att hans ego vill att han ska vara försteback (vilket han aldrig skulle blivit hos oss om Mange stannat).
Jag tycker dock att han skötte själva övergången ganska snyggt. Problemen kom väll först när han skulle börja flörta med göteborgspubliken och slängde ur sig lite dumma grejer som defenitivt irriterade mig.
Summa summarum. Som spelare har jag gärna Honken i cluben. Tveksam dock om vi vill ha en spelare med hans inställning. Sen måste väll även vi förstå att spelare till och från lämnar för andra elitserielag. Vi kanske måste lära oss att förlåta och ta det för vad det är. Spelare har detta som jobb, kan de få en bra chans någonannanstans så tar de den chansen. Sen finns det såklart alltid undantag. Vi kan inte hålla på o hata och "vägra" välkomna spelare som lämnat oss föralltid?!?