perfekt, jag är nöjd !!!!!!!
Synpunkter på "nya" HockeyBulletin
[raderad]
Som moderator saknar jag "varningsindikatorn" samt möjligheten att kunna varna medlemmar som inte kan hålla en anständig nivå. Det har redan inkommit inlägg som bryter mot forumets regler. Dessa inlägg och kommentarerna har raderats.
Varningssystemet ja... Jag har funderat lite på det där, och dessutom kikat runt lite på andra forum.
Min uppfattning är att det får bli en varning via PM och sedan avstängning om det inte blir förbättring. Vid vissa grövre regelbrott så sker avstängning direkt, i vanlig ordning.
Vi kan fortsätta diskussionen via PM kanske?
[raderad]
Varför denna blygsamhet????
"Norra Europas vackraste supporterforum"???? :shock:
Vad menar herrn med "blygsamhet"? "Norra Europas vackraste supporterförening" är för mig ett inarbetat uttryck i gamla Ståplats och liknande.
[raderad]
Ta bort "Norra" så stämmer det bättre överrens med verkligheten. :wink:
Kul att man fick sitt nick som man haft i alla år då eller nae
Kaiko wroteKul att man fick sitt nick som man haft i alla år då eller nae
Taskigt..Den nya Micke skulle givetvis lämna över det..
Undrar lite över din signatur. Det är väl ingen som sagt att du inte får ha ditt "gamla" nick. Antagligen har någon annan bara hunnit före med registreringen. Inte så mycket som vi admins kan göra något åt.
Vi får väl helt enkelt lära känna dig som Kaiko istället. =)
Efter hur du har betett dig här på forumet förut så ska du väl vara glad att du får en ny start, eller? :wink:
Nävars. Bara skämta. (så ingen får panik nu).
Jag saknar funktionen att se vilka som är inne och läser på en tråd.
För övrigt så trodde jag att den nya bulletinen mer skulle vara som en del av hemsidan (www.whitelions.se). Nu när man klickar på bulletinen så får man ju upp ett nytt fönster, istället för att en del av hemsidan ändras till forum. Gick det att fatta det där eller?
Nåt sånt här typ
Robie wroteJag saknar funktionen att se vilka som är inne och läser på en tråd.
För övrigt så trodde jag att den nya bulletinen mer skulle vara som en del av hemsidan (www.whitelions.se). Nu när man klickar på bulletinen så får man ju upp ett nytt fönster, istället för att en del av hemsidan ändras till forum. Gick det att fatta det där eller?
I så fall skulle det ju nästan behöva klämmas in mellan menyn till vänster och spalten till höger, vilket skulle göra forumet väldigt smalt.
Varför ska man ha som du visar på bilden? Om man ändå inte kan klicka sig vidare till de övriga delarna av hemsidan är det rätt onödigt va?
Det är synd om en del du :cry:
Förövrigt saknar jag en avdelning för tifo och läktarkultur. Borde vara en självklarhet!
Jag saknar "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" när man är inne i en tråd (står uppe till höger annars).
rosin wroteRobie wroteJag saknar funktionen att se vilka som är inne och läser på en tråd.
I så fall skulle det ju nästan behöva klämmas in mellan menyn till vänster och spalten till höger, vilket skulle göra forumet väldigt smalt.
Varför ska man ha som du visar på bilden? Om man ändå inte kan klicka sig vidare till de övriga delarna av hemsidan är det rätt onödigt va?
Sant. Men kanske skulle man klämma in hemsidans, mycket snygga, logga överst...
I övrigt så antecknar jag era synpunkter så ska vi se vad vi kan göra. Dessutom arbetar vi på att få forumets färger att bättre övrensstämma med designen på WL's nya hemsida.
Min personliga åsikt är att det är en del åsikter här om "ditten och datten saknas" som beror på att det är en helt ny forumversion. Det är numera phpbb2 som körs, inte gamla phpbb. Givetvis på gott och ont.
Vissa gamla funktioner saknas, vissa nya är bra. Det går att själv "hacka" in gamla funktioner och andra tillägg, men problemet är då att det inte går att uppdatera forumet i takt med att programvaran utvecklas. Denna frånvaro av uppdateringar var orsaken till förra forumets nedstängning.
Min personliga slutsats är: visst kommer små förändringar att göras om möjligt, men om det inte görs är det ändå bara att gilla läget. Jag tror att det kan vara bra att förklara varför någonting inte ändras också.
Man kommer lära sig de nyare funktionerna då nya HB inte på nåt sett är sämre än gamla... (Det är jag övertygad om.)
Sen tycker även jag det vore trevligare om HB nu var mer lik WL's officiella... Men kanske inte behöva vara "samma" sida.. (Ok med popup alltså..) Varför inte använda Headern och sen försöka matcha färgscheman? Kommer man långt på!!
rosin wroteVarför ska man ha som du visar på bilden? Om man ändå inte kan klicka sig vidare till de övriga delarna av hemsidan är det rätt onödigt va?
Anledningen till att jag tycker att HB ska vara integrerad i WLs hemsida är att det gör att man blir mer uppmärksam på hemsidan. Som det har sett ut förut så har man kanppt brytt sig om att titta på hemsidan, vilket har medfört att informationsflödet genom denna kanal har minskat drastiskt.
Om man tex skulle ha en rullande list under WL-headern där det står om nyheter eller liknande, så skulle även den passa in över HB. Meningen är då att locka folk att läsa på hemsidan, som annars bara vill läsa i HB.
Det är väl ändå inte bara jag som ser anledningar till att intresset för själva hemsidan ska öka? Förvisso, nu när nya funktioner läggs till på hemsidan, så kommer väl besökandet att öka. Men fler nya besökare kanske skulle ploppa in då och då...
Robie wroterosin wroteVarför ska man ha som du visar på bilden? Om man ändå inte kan klicka sig vidare till de övriga delarna av hemsidan är det rätt onödigt va?
Anledningen till att jag tycker att HB ska vara integrerad i WLs hemsida är att det gör att man blir mer uppmärksam på hemsidan. Som det har sett ut förut så har man kanppt brytt sig om att titta på hemsidan, vilket har medfört att informationsflödet genom denna kanal har minskat drastiskt.
Om man tex skulle ha en rullande list under WL-headern där det står om nyheter eller liknande, så skulle även den passa in över HB. Meningen är då att locka folk att läsa på hemsidan, som annars bara vill läsa i HB.
Det är väl ändå inte bara jag som ser anledningar till att intresset för själva hemsidan ska öka? Förvisso, nu när nya funktioner läggs till på hemsidan, så kommer väl besökandet att öka. Men fler nya besökare kanske skulle ploppa in då och då...
Ok, jo det får vi väl fundera lite på hur man skulle lösa det i så fall...
[raderad]
köttet wroteMen kanske skulle man klämma in hemsidans, mycket snygga, logga överst...
Den finns där, högst upp till vänster...
Inte hela, men den är där.