M1lksh4ke wrote
köttet wrote

Men kanske skulle man klämma in hemsidans, mycket snygga, logga överst...

Den finns där, högst upp till vänster...
Inte hela, men den är där.

Jag tror att han syftade på hemsidans logga, och inte HB:s

• [raderad]

men hemsidans är ju med i HBs logga.

M1lksh4ke wrote

men hemsidans är ju med i HBs logga.

White Lions logga är med här på bulletin. Vad jag tror folk menar är bannern från hemsidan...

• [raderad]

Jaaaaja, nu börjar det klarna upp 🙂

Datumräknaren står tvärstill, alla inlägg registreras med datum 2006-06-06 fast det var några veckor sedan det datumet var aktuellt.

En liten förbannelse över Bullen kanske... :twisted:

Lotchen74 wrote

Datumräknaren står tvärstill, alla inlägg registreras med datum 2006-06-06 fast det var några veckor sedan det datumet var aktuellt.

För mig står det i varje fall "Postat: 2006-07-01, 13:19" vid ditt inlägg. Är det något särskilt ställe du tänker på?

Datumen vid inläggen är fel när man inte är inloggad. Har stått på 2006-06-06 sedan bulletinen kom upp. Nu står det 2006-07-06.

Jocke_L wrote

Datumen vid inläggen är fel när man inte är inloggad. Har stått på 2006-06-06 sedan bulletinen kom upp. Nu står det 2006-07-06.

För mig gäller det även som inloggad. Såg nu att det hade ändrat sig till 2006-07-06 så det verkar vara dagräknaren som står still. Kan det vara någon inställning hos mig som är fel, för det står så på alla inlägg i HB:n inte bara mina egna?

10 dagar senare

Jag håller på att kika på datumjoxet. Ã…terkommer när jag har nåt nytt att meddela.

Hmmm... Vad BRA att forumet kommit tillbaka! Det gamla dog ju verkligen när det hände en hel del och man kände behov av att vädra åsikter och se vad andra tyckte... men så är det väl alltid, det finns väl ALDRIG en bra tidpunkt då hockeybulletin kan vara borta!

Trist att all historik och alla gamla trådar och debatter försvunnit! Ibland var det skoj att leta upp nån gammal diskussion och dessutom växte sakta men säkert en ganska omfattande informationskälla fram över allt möjligt som rör LHC.

Ang debatten om huruvida det ska vara "mer" WL så förstår jag vad ni menar, men jag förespråkar att denna hockeybulletin, liksom den gamla, blir platsen för ALLA LHC-fans (och andra hockeyintresserade) att diskutera LHC. Det räcker med lite länkar till WL hemsida och LHCs hemsida och hålla det på den nivån som den gamla bulletinen var på, så blir det helbra.

Så nu tutar vi på mot en superspännande elitserie 2006-07! Och börjar bygga upp denna bulletin igen!

(och det första man märkte när man väl hittade till det nya var att gamla nicket "steffe" var upptaget! Gaah... Så kan det gå... :roll: )

en månad senare

Saknar snabblänkar till linkopinghc.com och whitelions.se (genom dess logotyper) i bulletinen.

21 dagar senare

jag klickar i automatisk inloggning, men lik förbaskat blir jag utloggad efter ett tag eller när jag besöker bullen igen...varför blir det så ??
har testat med både cockies av och på ,på datorn

köttet wrote

Jag håller på att kika på datumjoxet. Ã…terkommer när jag har nåt nytt att meddela.

Har ni kommit fram till någonting annars har jag kanske lite hjälp på traven. Går man in på Profil så finns ju en sektion som heter datumformat. i den står det Y-m-y, G:i .
Ändar man andra Y:et till ett d så får man rätt datum. Verkar som att automatiska inställningen är fel. Därför stämmer månaden men dagens datum blir alltid 06 då y=year.
Rätt ska iallafall vara Y-m-d, G:i

Tack för den lösningen!

Det är ändrat som standard, men ni som redan är registrerade användare måste gå in på er egen "Profil" och ändra.

bobbe wrote

Tack för den lösningen!

Det är ändrat som standard, men ni som redan är registrerade användare måste gå in på er egen "Profil" och ändra.

ähhh...jag bara gnäller, gör aldrig nåt konstruktivt!!

Undantaget som bekräftar regeln..? 😛

Så var datumet fixat. Tänk så lätt det kan vara. Tack Acke.

Jag måste säga att jag tycker att det kan bli lite görtigt när folk använder "banners" som signatur. Vissa har små/smala banners, vilket inte spelar någon större roll, men andra har riktigt stora. Det blir jobbigt som fan att läsa igenom tråden när den blir grötig av alla bilder och banners. Det kan lätt bli att man missar korta inlägga här och där. Känns som om det borde räcka med att man kan en avatar och en liten smal bild eller text som signatur.

Robie wrote

Jag måste säga att jag tycker att det kan bli lite görtigt när folk använder "banners" som signatur. Vissa har små/smala banners, vilket inte spelar någon större roll, men andra har riktigt stora. Det blir jobbigt som fan att läsa igenom tråden när den blir grötig av alla bilder och banners. Det kan lätt bli att man missar korta inlägga här och där. Känns som om det borde räcka med att man kan en avatar och en liten smal bild eller text som signatur.

Är helt klart benägen att hålla med!

Eftersom det inte finns något bra sätt att begränsa detta på är det "frihet under ansvar" som gäller. Mitt förslag är att om ni stör er på någonting - tala om det för personen i fråga först och se om ni kan få gehör för åsikten, som självklart framförs på ett bra sätt.

Kan man inte komma fram till något gemensamt - vänd er till moderator eller admin.