Välkomna till en ny version av HockeyBulletin. Här kan vi snacka layout, funktioner och annat. Kom med förbättringsförslag, såga eller hylla.
Synpunkter på "nya" HockeyBulletin
Jag saknar funktionen att man inte kan komma direkt till det nyaste inlägget i en tråd. Kan bli ganska jobbigt då Silly-tråden kommer upp i 65 sidor... Annars är det ju kul att forumet äntligen är uppe igen!
Magnusson wroteJag saknar funktionen att man inte kan komma direkt till det nyaste inlägget i en tråd. Kan bli ganska jobbigt då Silly-tråden kommer upp i 65 sidor... Annars är det ju kul att forumet äntligen är uppe igen!
Det går, i alla fall för mig, om du trycker på ikonen som visar ett ny tt inlägg brevid ämnet (hoppas du förstod )
[raderad]
Äntligen är bulletinen tillbaka!
Abstinensen botad.
Jag skulle uppskatta om forumets datumformatet ändrades från D M d, Y g:i a till Y-m-d, H:i. Majoriteten använder inte AM/PM-formatet utan 00:00-24:00-formatet.
Annars så ser det riktigt bra ut.
100% wrote...datumformatet ändrades från D M d, Y g:i a till Y-m-d, H:i ...
Nu är det ändrat som default, men ni som redan har "tjuvstartat" får gå in på er egen profil och ändra själva. 8)
Välkomna åter, nu är forumet "officiellt" återöppnat.
Magnusson wroteJag saknar funktionen att man inte kan komma direkt till det nyaste inlägget i en tråd.
Det kan man, som sagt var. Jag gör så här:
- På forumets startsida, klicka på "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" uppe till höger.
- Längst till höger finns en bild, klicka på den:
- Tada!
Tackar så mycket för svaren!
Skönt äntligen är bullen tillbaka,titta jag har slutat skaka :shock:
Upptäckte nyss att klockan är inställd på GMT+1 (vintertid), GMT+2 ska det vara för sommartid.
Bara att gå in på sin egen profil och ändra tiden. (Satt till GMT+2 som standard nu).
Tänkte bara höra när/om HB kommer bli länkad till LHC's hemsida igen?
Robin013 wroteTänkte bara höra när/om HB kommer bli länkad till LHC's hemsida igen?
Hur menar du nu? Förklara gärna lite tydligare, jag förstår i alla fall inte riktigt vad som menas. :roll:
bobbe wroteRobin013 wroteTänkte bara höra när/om HB kommer bli länkad till LHC's hemsida igen?
Hur menar du nu? Förklara gärna lite tydligare, jag förstår i alla fall inte riktigt vad som menas. :roll:
Jag tror Robin menar att länken från LHC's hemsida till HockeyBulletin(under "Diskussion") fortfarande säger typ "stängt pga virus". Det vore bra om det kunde ändras.
Minns jag inte fel så har du, bobbe, bra kontakter med webgänget i Cluben. Då kanske vi också kunde få nyöppningen som en nyhet på LHC's sida... :roll:
köttet: Med tanke på att jag ändrat LHC:s diskussionssida till att säga "HockeyBulletinen är uppe igen och hittas här" tror jag inte det... Precis som du säger är jag en del av LHC:s webteam.
I tidigare forumet fanns länkar till WL och LHC överst i HB, jag funderade på om det var det som Robin013 tänkte på.
bobbe wroteköttet: Med tanke på att jag ändrat LHC:s diskussionssida till att säga "HockeyBulletinen är uppe igen och hittas här" tror jag inte det...
Precis som du säger är jag en del av LHC:s webteam.
I tidigare forumet fanns länkar till WL och LHC överst i HB, jag funderade på om det var det som Robin013 tänkte på.
Tydligen mitt cache som bråkade lite med mig. Så kan det gå...
Jag tänkte som Köttet förklarade, att man kunde gå in under diskussion och klicka sig vidare till hb. Jag såg nu att "HockeyBulletinen är uppe igen och hittas här " hade lagts upp så nu är det lungt.
Det går inte att få "Nya inlägg sedan ditt senaste besök"-funktionen när man är inne i en tråd?
Varför ska den felande länken på LHC:s hemsida vara kvar då Bobbe ?? jag vet att du lagt in en ny länk lite längre upp där det står "hockey bulletin hittar du här" , men vad är egentligen meningen att ha kvar den gamla länken längre ner där det står "Hockeybulletin" , bättre att ta bort den eller länka även den länken till den här sidan, tror många kanske inte ens kollar i början utan är så vana vid att gå in via den gamla länken och dess placering att de helt enkelt missar att bullen är igång igen.
jag menar alltså där man trycker på Diskussion på LHC:s hemsida och där man sedan scrollar ner och hittar Hockeybulletin och matchchatten
Dirren: Jag hade inte ens tänkt på den länken... 8) Men det är fixat nu, finns bara en (korrekt) länk.