Ställ en fråga till personen under dig
Kjeppkinesen Ja!
Du är ruskig
- Redigerad
Jag följer bara i dina fotspår Oraklet.
Kolle42 på en strand i malaysia.
Vad är godast, laxtacos eller “vanlig” kötttacos?
Vinhandlarn vanlig tacos
Hur ser vår topp 5 i poängligan ut när vi summerar säsongen?
LaumannBingo 1)Little
2)Ljungh
3)Rattie
4)Hultström
5) Olausson
Hade LHC 22/23 spöat LHC 07/08? Dvs väger den generella utveckligen i hockeyn tyngre än bottenlag vs topplag?
Intressant batalj. Undrar hur Olausson hade agerat tex. Jag tror 07/08-gänget tar det, om de spelar hemma inför 8500 i Cloetta center med Weinis och Mårtensson på lördagshumör. Jag tycker inte hockeyn har utvecklats under dessa år utan blivit betydligt tråkigare och enklare. Vill verkligen tro att man skulle kunna slå dagens lag med roligt spel!
Var kommer alla avhoppande martyrer ifrån på bullen? Är det en trend i samhället och i så fall tecken på vad?
Min lekmanna-analys ser väl några aspekter som kan spela in, vissa mer troliga än andra. Dels frågan om att världen är lite läskigare när Ryssen invaderar grannländer, hotar allt och alla med allt från invasion till atombomber samtidigt som ett mystiskt virus mördat miljontals människor och kanske än värre (för det kollektiva psykets skull, missförstå mig ej) låst in folk i sina hem i viss utsträckning under två års tid. Samtidigt försämras privatekonomin och domedagsprofeterna säger att än värre kommer det bli. När det inte är nog så hänger klimatkrisen som en blöt filt och ett gäng danskar förkunnar hur golfströmmen stannar av redan 2025 och att inget kommer bli sig likt. Alla dessa olika aspekter sätter sig i folks sinne och man gör det som alla människor gör, man söker trygghet. Detta kan ske på ett logiskt och rationellt sätt, men för de alla flesta av oss inte alltid. I stället stänger man ute minsta lilla obehag, oavsett om det handlar om att inte läsa nyheter eller om det handlar om att göra fiender av andra för att man är rädd att själv råka illa ut på något sätt. En del i det är polariseringen vi ser generellt, där man antingen är med till 100 eller så är man emot till 100. De som inte hänger med i den utvecklingen känner sig alienerade och förstår sig inte på samhället alls och orkar helt enkelt inte bry sig tillräckligt mycket, eller riktar sin uppmärksamhet någon annanstans för att i sin tur känna sig trygga, för att märkas i bruset. Detta ser du överallt i samhället, så varför skulle det inte vara på bullen. Folk känner sig överkörda, eller känner sig inte respekterade eller vadsom, så då drar man dramatiskt istället för att bara acceptera att andra tycker annorlunda eller tycka att diskussionen i sig är sund och givande. Läskiga grejer.
Vilken/vilka av Clubens spelare med utgående kontrakt efter kommande säsong kommer förlänga?
Kjellman Vilken/vilka av Clubens spelare med utgående kontrakt efter kommande säsong kommer förlänga?
Båda bröderna Myrenberg. Resten skickas till Hästen.
Tror du på allt du läser i Aftonbladet?
Självklart. Särskilt Roos och Wennerholm. I synnerhet deras sk Kamikazetips.
I vilken shl-omgång tar lhc sin första 3poängare?
- Redigerad
MakeClubenGreatAgain Iom att vi spelar i arenan vi har högst vinst-% i redan i premiären, så säger jag, premiären.
Edit: Idiot som man är glömde jag en fråga…
Vart hämtar vi in våran första reject ifrån denna säsongen? Och vem är det?
Nicola Pašić, Luleå.
Vilken är den enskilt viktigaste positionen i en förening?
Krasse Välkommen och spännande fråga!
Om Connor McDavid skulle va intresserad så skulle jag säga att förstacenterpositionen är viktigast med allt vad han skulle innebära både sporstligt, marknadsmässigt och ekonomiskt. Men om vi är lite mer realistiska och utgår från någon slags genomsnittsprestation med SHL-mått mätt så skulle jag nog ändå säga målvakten (på kort sikt) och KD/VD (på lång sikt).
Vilken enskild människa har betytt mest för Cluben genom tiderna?
alfie Vilken enskild människa har betytt mest för Cluben genom tiderna?
Svårt för mig att inte säga Mike Helber. Mannen som ledde laget upp i SHL och som ledde föreningen mot finaler. Vill säga hela gänget men en person - Mike!
Slänger samma fråga!
Anonymous6 Av kvintetten Helber/Hemlin/Mäki/Mård är det svårt att peka ut vem som var viktigast men Helber får nog liten edge efter hans insats som både spelare och sedan ledare. För att inte vara tråkig och säga samma drar jag till med Mange Johansson!
Kommer Myrenberg kunna utmana Högberg om första spaden i år?
En fråga till admin också - går det att ändra stavningen till “dig” på den här trådstarten? (jag som är lite anal här men ögonen blöder lite varje gång jag ser det).