• Off topic
  • Ställ en fråga till personen under dig

Jadu vad skulle man sagt, hur mår du om dagarna? och inget jäkla politiker svar.

Har LHC blivit bättre utan Bert?

Mjölbybo Oklart om vi blivit bättre. Vi har i vilket fall som helst inte blivit sämre. Sedan är det givetvis ohållbart att ha en huvudtränare som aktivt bidrar med dålig stämning i en trupp. Där dör ju alla förutsättningar att lyckas direkt.

Kommer vi få se ett nyförvärv presenteras kommande vecka?

Lukkinen Nej det kommer vi inte möjligen till efter uppehållet då allt redan är kört.

Får Åkerman förtroende att vara kvar hela säsongen ut?

Gud ja. Om det finns tre saker i livet som inte ändras på så är det att jorden är rund, tiden går oundvikligt framåt och Åkerman står i Clubens bås, oavsett hur det går och vem som står bredvid honom.

Vem har störst chans att överleva apokalypsen - Åkerman eller en pansarförstärkt kackerlacka?

alfie Åkerman, tillsammans med Dan Eliasson.

Förutsatt att vi hänger kvar i SHL, kommer Junland hänga med i tempot hela sin kontraktslängd eller kommer det bli lika ovärdigt som för Tony?

SargUt I år håller han ju fantastisk SHL-nivå. Tror han kan hålla hög nivå nästa år också och vara top2 back. Därefter ska han nog ner i en mindre roll och mindre istid. Så, förutsatt att man (tränarna )accepterar att han inte kommer vara bäst längre och ger han en mindre roll så bör det inte bli lika ovärdigt.

Vilken av dessa spelare (centrar) hade du helst haft i ditt lag? Rangordna 1-3 med vilken färg. Återkommer med vilka spelare det är efter svar.

GyroZeppeli
            Förmodligen, 1 mål 2 ass

Vilka tror du Pajen förlänger med om vi håller oss kvar?
            Om vi åker ur, vilka A-lagsspelare följer med ner?

GyroZeppeli 1. blå 2. svart 3. orange

Blå - Karlström
              Svart - Ljungh
              Orange - Palve

Kolle42 Vilka tror du Pajen förlänger med om vi håller oss kvar?
              Om vi åker ur, vilka A-lagsspelare följer med ner?

Förlänger: Lindroth, Kreu, Lundmark. Lyckåsen lån till H.A.

Costmar, Kärki, (Rissanen om det går med hans kontrakt), Danne P

Följer med oss ner:
              Junland (hoppas, osäkert dock), Kreü, Lundmark, Lyckåsen
              Frycklund, Jimmy, Costmar

Försvinner Roger om vi hamnar i HA?

Nej, det tror jag inte.

Spelar vi i SHL nästa säsong?

LilleMan
                Ja, vi tar IKO 4-2 i matcher.

Vilka arenor har du varit i?

• Cuba svarade på detta.

Kolle42 Dessa arenor har jag sett Cluben i:

Tranås
                  Västerås
                  Tingsryd
                  Södertälje
                  Timrå
                  Modo
                  Hästen
                  Karlskoga
                  Skövde
                  HV
                  Oskarshamn
                  Malmö
                  Brynäs
                  Färjestad
                  Djurgården
                  AIK
                  Leksand
                  Skellefteå
                  Örebro
                  Frölunda
                  Luleå
                  Rögle

Tror du att vi kommer bli nöjda med någon av pajens sista värvningar?

Cuba Jag tror att AJ kommer göra det han är rekryterad göra. Stå för rutin och stabilitet så vi kan gå på någon junis mindre. Tillföra positiva vibbar på och av isen. Sett till det tror jag vi kommer få vad vi förväntar oss. Men det blir ingen silver bullet såklart.

Kommer Junland hålla (kroppsligt) hela säsongen med den stora andel istid han bär per match?

Sillen

Ja, det tror jag. Sedan hur ont han kommer ha och hur många sprutor han kommer att behöva låter jag vara osagt men JJ kommer att spela till säsongens sista match.

Kommer #41 och #13 få sina nummer pensionerade någon gång i framtiden?

Anonymous2 Nej ingen av dem har varit tillräckligt länge eller bidragit till något större inom Cluben. Av de nuvarande pensionerade tröjorna tycker jag egentligen inte att någon av dem haft samma betydelse för cluben, och då tycker jag ändå att Emwalls tröjhissning var felaktig (utan att på något sätt förringa vilken Profil han är).

Med facit i hand, är årets lag bättre eller sämre än i fjol?

Kjellman
                          Ja, Bert misslyckades kapitalt. Han måste lurat Pajen lika hårt som de flesta här att han är en bra HC.

Förutsatt ingemansland (0 kr bidrag). Har vi bättre lag nästa säsong?

Ja, vi klarar oss kvar och Pajen tackar för sig, istället tar vi in en riktig up and coming GM, som har kontaktnät över hela Nord Amerika, som fixar så att vi kan lura hem några svenska NHL/AHL spelare.

Sen kommer även denna GM:en att ha noll koppling till LHC, så det första han gör är att ta in en tränare utifrån, och den tränaren bygger med Hävelid upp sitt egna tränarteam.

Finns det möjligen något positivt med att åka ur SHL?

Spelar Broc inom 1 vecka?

Är nog bäst att Broc väntar till efter uppehållet, jävligt dumt att riskera något. Är ju bara 4 matcher kvar tills dess ändå.

Vem skulle du helst möta av HV, Brynäs, IKO eller malmö i kval i dagsläget?