Hockeytröjan Ville ha annan keeper än Svensson när JG kastade in handduken men som det ser ut nu - JA. Nu gillar jag förvisso sill men så gott är det inte, jag skulle göra det!
Tänker du swisha?
Hockeytröjan Ville ha annan keeper än Svensson när JG kastade in handduken men som det ser ut nu - JA. Nu gillar jag förvisso sill men så gott är det inte, jag skulle göra det!
Tänker du swisha?
Jag har redan swishat men ska nog swisha ett par gånger till. Vi är historiskt fattiga och i historisk målvaktsbrist. Bara att hjälpa till med allt man har. Jag vill inte kolla på Allsvenskan i höst.
Ponera att vi lyckas hålla oss kvar i SHL. Nämn fem stycken rimliga nyförvärv du vill se i Cluben 2021/2022:
Anonymous6 Självklart! Om jag hade utseendet med mig skulle jag fan sälja mig på torget för clubens framgång.
Om nu (förhoppningsvis, förmodligen) en värvning är en målvakt och det blir en till. Vad bör prioriteras? Back, forward, tränare? Motivera med vad denna spelare bör ha för kvaliteter.
Defensiv, trygg och stabil back som kan lägga en förstapass. Jag tycker vår defensiv varit märkligt instabil och släppt till alltför många solklara lägen genom säsongen. Jag hoppas att det kan bli bättre harmoni med Rautio men är långt ifrån säker. Rädd för att Bert infört en seglivad dödsspiralsdefensiv.
Får Rautio en lägre eller högre procent i LHC?
alfie Jag tror att pajen är kvar så länge Roger är kvar. För mycket svågerpolitik i föreningen.
om vi åker ur blir det spel i allsvenskan eller blir det Karlskrona 2.0?
LaumannBingo
Allsvenskan. KHK spelade på dispens och kunde inte presentera en rimlig ekonomisk plan, därav nedflyttning. Det är en bit kvar dit för oss. Har även svårt att se att hockeyförbundet kan kräva att lagen ska uppfylla de ekonomiska kraven även kommande säsong, de lär skjuta på det igen.
Vilka spelare ur nuvarande trupp, med utgående kontrakt, bör det förlängas med?
Barry_Carlisle
Om jag förstått saken rätt så har dessa kontrakt över kommande säsong;
Little - Ljungh - X
X - Palve - Ojamäki
Pasic - X - Törna
Jimmy - X - X
Jaako, Costmar och Ljungman(HA?)ser jag gärna kvar. Eventuellt en av Dan/Frycklund i fjärde, men den andre + Gordon och Kärki får gå. Låna ut Ekmark till HA. Iallafall en spetsforward att avlasta Broc i målskyttet ska in.
Endast Junland av backarna under kontrakt. Förläng med Lindroth, Lundmark och Kreü. Hampus Larsson ser jag gärna kvar om rehaben går som den ska. Holös, Bäckman, Berglund och Nikkilä bör frigöra en del lön. Låna ut Lyckåsen och kanske även Kreü? Två toppbackar ska in.
Junland - Lindroth
NY - NY
Hampus - Lundmark
7: Kreü
Två nya målvakter, tack.
Hur ser vår tränarstab ut nästa säsong?
Huvudtränare: Tomas Montén
Assisterande: Klas Östman, Daniel Eriksson, Niclas Hävelid
När vinner vi en match igen?
theriddler varför så många ass coach?
Under Bert hade vi Åkerman, Eriksson, Dendis. Så lika många nu tänkte jag
theriddler idag
Har jag rätt eller fel?
LilleMan fel.
Om/När vi åker ur i vår, kommer man spela hemmamatcherna i Saab Arena eller i Stångebro. Dvs, hur kommer kommunen reagera.
Könsfråga. Vad kommer hända med SDHL-laget? De bär väl knappast din egen ekonomi?
Hoppas på Stånkan! Riv Saaben och återanställ Mats Weiderstål, plocka tillbaka korvbrickan med pommes och släng in Pierre Ivarsson på isen!
SDHL-laget bär garanterat sin egen ekonomi och mer därtill i form av sponsorer som kräver en dam/flick-satsning för att vara med.
Fan, hade det inte varit lite kul med Hästenderbyn på riktigt? Inte de där jävla försäsongsjippona.
Verkligen! Bra att hitta ljusglimtar i en potentiell nedflyttning.
Mindre kul mot Västervik, Väsby, Almtuna osv osv…
Men är ändå en del andra klubbar som kan vara roliga att möta som AIK, Modo, Södertälje, Björklöven.
Är det rättvist att skylla stora delar av debaklet på Pajen och hans värvningar när majoriteten på forumet samt “eliten” i media hyllade LHC:s värvningar något otroligt innan säsongen?
Jag var väldigt exalterad inför den denna säsongen med alla värvningar som kommit in. Förstärkningar på centersidan , en spännande back i Filip Berglund och att Peppe skulle tugga igång efter “”KHL-baksmällan”.
I vilken serie spelar LHC om 5 år?