Ser mkt hellre Nummelin än Janne Niinimaa i cluben..
Håller fullstänigt med om att det är Musse som ska ha kaptensbindeln!!!

Även om jag till viss del kan förstå Mange kommer jag aldrig att se honom som en av LHCs riktigt stora.
Att han gick till VF kan jag förstå men sen efter VF blev det någon skitliga i Europa innan han valde LHC och nu väljer han än en gång bort LHC.
Hans klubbkänsla för LHC verkar bara finnas när ingen viftar med stora sedelbuntar.
För mig är han bara en av alla dessa legoknektar som spelar i LHC tills något lag som betalar mer dyker upp.

• [raderad]

Finlandsfärja? Nja är inte Hemlin med laget på Mallorca nu?

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om Mårtensson antar Anaheims bud som lär vara det femte budet den här säsongen. Som grädde på moset gör Surovy detsamma.

Annars kan vi ju göra som på Gunnars tid om vi har brist på backar. Låta Niklas Persson spela back, för brist på forwards har vi inte. Men konstigt nog brist på backar precis som förra året.

Kan inte stava, är upprörd.

StevieY wrote

Även om jag till viss del kan förstå Mange kommer jag aldrig att se honom som en av LHCs riktigt stora.
Att han gick till VF kan jag förstå men sen efter VF blev det någon skitliga i Europa innan han valde LHC och nu väljer han än en gång bort LHC.
Hans klubbkänsla för LHC verkar bara finnas när ingen viftar med stora sedelbuntar.
För mig är han bara en av alla dessa legoknektar som spelar i LHC tills något lag som betalar mer dyker upp.

Nu tycker jag du är orättvis Stevie. Klart han vill testa i NHL. Kan ju inte heller vara särskilt lätt att tacka nej till en årslön på 5,5 miljoner.

Klart jag förstår att han vill testa NHL, dock så är det 2:a gången(efter VF tiden) som han valt bort LHC.

just de wrote

årslön på 5,5 miljoner.

Innan man stirrar sig blind på 5,5 skall man ju komma ihåg att han har en årslön runt 3 millar här så det handlar definitivt inte bara om pengar.

Det är helt enkelt hans dröm som går i uppfyllelse, han vill spela i NHL. Tror pengarna spelar mindre boll.

Tror garanterat han tar en plats. Kolla vad han åstadkommit hittils. Vem är backen tränarna låter spela konstant sista fem minutrarna i varje match? Det är alltid Mange. Spelar ingen roll om det är i Cluben, VM eller OS - han spelar alltid när det är som viktigast!

• [raderad]

Klart man förstår Mange att han vill testa äventyr utanför Sverige. Mange har spelat 16 säsonger i Sverige som senior. Är det konstigt att man vill komma ut och testa ett äventyr i Schweiz eller senare NHL när man får chansen som Mange säkert hade som pojkdröm?

Svika LHC, nej det är det sista han gör. Magnus skrev historia idag och det finns verkligen ingen annan egen produkt jag unnar mer än Mange att vara den första i NHL i LHCs historia. Jag tror definitivt inte att det handlar om att i första hand tjäna pengar. Mange är inte ung längre, han kanske aldrig får en chans att spela i världens bästa liga igen. Mange har varit en av Sveriges bästa backar utanför NHL i flera år och alltid gjort ett strålande jobb i landslaget. Han är mogen för NHL, det vet vi och det vet alla andra. Han kommer att ta en plats och han kommer att göra det bra, det vet han också. Just därför tar han steget till NHL, för att kunna mäta sig med de bästa. En chans som aldrig kommer igen när man är 34 år!

Jag vill absolut inte ha hit någon Nummelin eller Tärnström. Enda anledningen till att dem skulle gå till LHC vore för att varva ner och tjäna ihop ytterligare ett par slantar på hockeyn. Jag vill ha en någorlunda ung (max 28 år), hungrig och utvecklingsbar back som vill vinna och stega framåt i karriären. En spelmässigt bra sådan vore det enda som skulle kunna ersätta Mange och hans hjärta.

Nu är det dags för Hemlin att plocka fram den berömda fingertoppskänslan.

StevieY wrote

Håller verkligen inte med i något avseende. Tråkigt att du tänker så.......
Hoppas du lyckas i NHL Mange!!! Synd att det blev Blackhawks...skitlag

Suck, vilket besked man får, ser Väldigt mörkt ut på backsidan nu.

Lycka till Cap.

Detta är inte sant! Jag unnar verkligen mange detta men det känns så jävla tungt just nu :shock:

Chock är ordet!

Kul för Mange!

Intressant att se hur förstärkningen kommer se ut.

StevieY wrote

Kan ärligt talat inte fatta hur du inte kan se Mange som en av Clubens största profiler....för mig är han den absolut största någonsin och det finns ingen jag unnar ett NHL kontrakt lika mycket som han......jag kan ärligt talat inte fatta hur en av Världens 10 bästa offensiva backar inte har spelat i NHL i hans ålder....det är helt sjukt. Dock känns det helt förjävligt i mitt LHC-hjärta....det går inte att ersätta honom och jag hoppas verkligen att han gör en sista säsong i Cluben innan han slutar så vi får hylla honom.....Mange du är en gud.....Ser riktigt jobbigt ut nu inför nästa säsong.....Med tanke på att vi inte vet hur målvaktsidan funkar under en hel säsong.

Håller delvis med om att Musse är värd en kaptensbindel men har vi inte då glömt Emvall Som kämpat för våra färger under så många år.....tycker han är värd chansen nu.....

jag kan ärligt talat inte fatta hur en av Världens 10 bästa offensiva backar inte har spelat i NHL i hans ålder....det är helt sjukt.

Visst att Mange är bra men du behöver inte ta i så du spyr!

En stor förlust år vad det är! Men jag tror han kommer under säsongen..... oc gud vad backplatser vi har att fylla helt plötsligt!

HATA TÄLJE!

HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte för att strö salt i såret men vad var det jag sa!

Dock tror jag att Magnus får det svårt i den ganska fysiska västra konferansen, den östra skulle passat honom bra mycket bättre...

Jag unnar verkligen mange det här och ser inget fel i att han tar chansen i nhl,nu är det bara att få en bra ersättare,det borde finnas tycker jag.Niklas Lidström låter väl bra men är väl bara en dröm.Lycka till Magnus!!!

hogge wrote

Jag unnar verkligen mange det här och ser inget fel i att han tar chansen i nhl,nu är det bara att få en bra ersättare,det borde finnas tycker jag.Niklas Lidström låter väl bra men är väl bara en dröm.Lycka till Magnus!!!

Vad sägs om Dick Tärnström? Han är en stabil back och bra i power play, tror jag skulle fylla lyckan ganska bra...

Vad sägs om Nummelin :wink:

Skämt å sido så kommer det glida in minst två ländslagsmässiga backar. Frenholm är troligen en av dessa.

Kan ärligt talat inte fatta hur du inte kan se Mange som en av Clubens största profiler....

Visst är han en profil i det avseendet att han är en bra spelare men något större hjärta för LHC verkar saknas, i dagsläget håller jag Mårtensson högre och han är inte ens från stan.