Ord kan inte beskriva hur tungt det här känns. Men man får ändå göra ett försök.
Mange Johansson, Clubens störste egna produkt någonsin och något av Clubens ansikte utåt får den chans han onekligen förtjänat i flera år. Det är med sorg man inse att elitseriens bästa back inte kommer spela med oss nästa år (kanske inte på ett bra tag eller aldrig mer) och som supporter till LHC var gårdagen en svart, tom dag.
Men glädjen man känner för Magnus som ishockeyspelare är stor. Jag förstår och respekterar hans beslut till 100%, han har velat prova NHL och har aldrig hymlat med det och nu när han får chansen så tror jag att han kommer glänsa i NHL. Tänk, för bara några år sen, då LHC var nere och harvade i träsket och en ung spelare fick chansen i A-truppen. Nu kan han titulera sig nhl-proffs, och det med all rätt. Är det någon jag unnar en plats i NHL så är det Mange.
Magnus, jag vill önska dig all lycka till i framtiden och jag hoppas att kombinationen succé i NHL men en tidig återkomst till din moderförening kan bli verklighet! För som supporter till LHC och dig önskar jag självklart både personlig lycka för dig och en kunglig återkomst, när det än ska bli.
Tack Magnus för din tid här, du är redan saknad!