Jag håller med alla. Det är Väldig tung förlust men ingen kan påstå att vi står och faller med att Mange försvinner. Visst han är klippa i försvaret kanske sveriges bästa back i elitserien och vi kan inte ersätta honom som person och hjärta, men Hemlin har säkert ett ESS i kortärmen (får vi hoppas iallfall). Vi visste ju att detta kunde hända.

Till sist vill jag bara Önska Mange LYCKA TILL!!! och välkommen tillbax!

Tack för ordet
Niceguy75

Stort Grattis fan va kul för dig, hoppas det dominerar.

StevieY wrote

Kan ärligt talat inte fatta hur du inte kan se Mange som en av Clubens största profiler....

Visst är han en profil i det avseendet att han är en bra spelare men något större hjärta för LHC verkar saknas, i dagsläget håller jag Mårtensson högre och han är inte ens från stan.

Och Mårtensson som kan tänka sig att dra över pölen nu när han kanske skulle få mer speltid i Anaheim. Varför hållöer du honom över vår egen produkt?

För att Mårtensson tackat nej till ett flertal bud från NHL för att han trivs i LHC till skillnad från Mange som tog första bästa anbud.
Dessutom har inte Mårtensson valt bort LHC vid 3(VF, kan jag dock förstå, Lagnau och nu NHL) tillfällen för att spela i andra lag.

En stor förlust för Cluben..

Men kul för Mange, det är han värd tycker jag..

Tack för åren i Cluben, hoppas du kommer tillbaka efter NHL!

• [raderad]

ghostrider wrote
StevieY wrote

Håller delvis med om att Musse är värd en kaptensbindel men har vi inte då glömt Emvall Som kämpat för våra färger under så många år.....tycker han är värd chansen nu.....

Tycker med att Emvall skulle vara ypperlig. Men det är jämnt mella han och musse.... Blir intressant att se hur det blir...

Det är tuuuuuungt nu :cry: :cry:

• [raderad]

Stevie Y, första bästa anbud? Så verkar det inte ha varit då det kom ett bud tidigt igår som senare förhandlades om av det jag har läst. Jag tycker du är orättvis i det du säger. Hur kan man inte unna en spelare som spelat i Sverige 16 år som senior en NHL-sejour? Det är för mig helt obegripligt! Hur många chanser får man som 34-åring att spela i världens bästa liga?

Onekligen tungt. Man kunde inte ersätta Honken (som Hemlin lovade) Hur ska man då kunna ersätta Mange? Nummelin, Niinimaa och Tärnström spelar garanterat alla tre i NHL nästa år när NHL som vanligt öppnat plånboken.

Angående Mårtensson så känns det som att Anaheim säger att han ska få mer istid bara för att komma över. Kommer det inte stå i kontraktet kommer Anaheim ge blanka fan i honom sen när han väl är där och skicka iväg honom till AHL eller fjärdekedjan. Jag har svårt att se idag hur Tony ska kunna ta plats i Anaheim som spelar final i Stanley Cup. Ett lag som Chicago hade säkert varit bättre och lättare för Tony att ta plats. NHL har inte dammsugt klart än - Surovy försvinner nog han med. Och gör Mårtensson det också och Junland mot all förmodan blir lite sugen ändå för han inte tycker att LHC ställer ett slagkraftigt lag på benen - då har vi problem. Tillochmed om en försvinner. Känns som backsidan är på tok för dålig. Var är klasspelaren? Vi har stora tunga sega backar nu, och ännu en om Fernholm ansluter. Avdelning: rundningsmärken?

(Tycker förövrigt inte att Emmis besitter några större ledaregenskaper men håller honom ändå högt efter alla dessa år. Men någon ledare är han inte)

Inte bara surt som saten att Mange väljer bort LHC igen. Tappet av Honken är nu enormt tungt! Där var killen vi verkligen skulle sett till att trivas. Ung, fenomenal och iom Manges flytt skulle han garanterat vart den back som skulle matchas hårdast i PP nästa säsong...

Paff är man, och tycker detta var ett slag i magen. Väntar dock med dumhetssnack om kvalserien mm... Realistiskt sett har vi ett bra lag, men bakåt vart det tunt sen 3 starka backar lämnat oss

Två högerfattade offensiva högklassiga backar försvunna. I nuläget anser jag att vi har en av Elitseriens allra sämsta backbesättningar, och det blir tufft jobb för att hitta kraft där. Bra backar är inte gratis.

Samtidigt är det bara att gratulera Mange. Kul att han äntligen får chansen i NHL.

köttet wrote

I nuläget anser jag att vi har en av Elitseriens allra sämsta backbesättningar, och det blir tufft jobb för att hitta kraft där.

Det ser ju inte strålande ut på backsidan direkt, det håller jag med om. Men så illa är det väl inte, Junland och Gunarsson har ju verkligen chansen nu, sen har vi Majesky (som iofs ansluter senare 🙁 ) och Pihl får väl ändå ses som en stabil defensiv back han med. Så det är ändå 4 backar som ändå räknas som "bra" backar. Det är fan mer än vad de flesta andra lagen har :lol:

Snackar vi däremot offensiva backar så ser det fan riktigt illa ut. De enda som kan räknas som offensiva är väl Fransson och Junland, och Fransson är ju ett frågetecken (även om jag hoppas att han får chansen). Får vi inte in 2 offensiva backar av klass (INTE FERNHOLM TACK! vi har tillräckligt med stora backar) som inte är sega på rören så tror jag fan att vi kommer få det svårt i höst trots en grym forwardbesättning.

Nåja, vi har iaf inte kvar Ackeström, och det myser jag åt lite varje dag innan jag går och lägger mig.

Edit: Lycka till Mange, vi älskar dig 🙂

Ord kan inte beskriva hur tungt det här känns. Men man får ändå göra ett försök.

Mange Johansson, Clubens störste egna produkt någonsin och något av Clubens ansikte utåt får den chans han onekligen förtjänat i flera år. Det är med sorg man inse att elitseriens bästa back inte kommer spela med oss nästa år (kanske inte på ett bra tag eller aldrig mer) och som supporter till LHC var gårdagen en svart, tom dag.

Men glädjen man känner för Magnus som ishockeyspelare är stor. Jag förstår och respekterar hans beslut till 100%, han har velat prova NHL och har aldrig hymlat med det och nu när han får chansen så tror jag att han kommer glänsa i NHL. Tänk, för bara några år sen, då LHC var nere och harvade i träsket och en ung spelare fick chansen i A-truppen. Nu kan han titulera sig nhl-proffs, och det med all rätt. Är det någon jag unnar en plats i NHL så är det Mange.

Magnus, jag vill önska dig all lycka till i framtiden och jag hoppas att kombinationen succé i NHL men en tidig återkomst till din moderförening kan bli verklighet! För som supporter till LHC och dig önskar jag självklart både personlig lycka för dig och en kunglig återkomst, när det än ska bli.

Tack Magnus för din tid här, du är redan saknad!

• [raderad]

Ärligt talat ser det inte alls bra ut på backplatserna! Nu när vi har en riktig vass forwardsuppsättning känns det grymt att vi tappat så betydelsefulla backar! Men det är ju ett tag kvar av silly-season!! Som tur är..

hm.... nån som är sugen på en resa till Chicago kommande säsong? 8)

Hellraiser wrote

Självklart 😃

Hellraiser wrote

heh bra förslag faktiskt :lol:

Blir det bussresa eller? :wink:

StevieY wrote

Blir det bussresa eller? :wink:

Nae! Jag tar bilen! Rödafaran går överallt!!! :wink: :wink:

• [raderad]

Mindre bra det här att Mange försvann över pölen till NHL. Det är väll bara nu att
hoppas att Hemlin har några på ingång, behövs ju nu då i mina ögon 3 backar med
hög klass in till truppen.
Lycka till Mange !