En sorgens kväll helt klart. Känner mig så otroligt tom och ledsen efter detta chockbesked. Jag har inte förstått det ännu, läste nyheten för 10 min sedan cirka. Chocktillstånd är väl det enklaste att förklara hur jag känner. Mange har varit min stora favorit i cluben under många år.
Mange går ej att ersätta. Jag tror inte att det finns en back i hela världen som skulle kunna ta Manges plats fullt ut. Ställer vi en av NHL:s mest välbetalda backar på hans plats (47 milj kronor/säsong), Scott Niedermayer, så tror jag inte att han skulle vara en bättre back på något sätt. Om vi dessutom snackar linköpingshjärta osv så blir det ännu mer uppenbart att Mange är helt jävla oersättlig. Känns lite som Norrena. Vi har vetat att han är en världsmålvakt som håller i NHL under många år, men det har dom ej förstått förräns efter hans debutsäsong. Mange kommer helt klart att ta en ordinarie tröja i Chicago, vänta och se.
Detta är katastrof minst sagt. Nu måste det komma MINST två backar av Stjärnkaliber. Det finns inget annat alternativ!!!
Weinhandl, Surovy, vilka är det? Nu känns dessa herrar som ingenting längre. Varför ska vi ha en forwardsuppsättning av världsklass när vi troligtvis kommer ställa upp med en backbesättning av allsvensk klass. Nu är jag hård, men det är så det känns ikväll. Laget är så otroligt ojämnt på de olika lagdelarna så det finns inte. Och när också Stana känns lite som ett osäkert kort så känns det inte längre lika bra i magen.
Mange, du är redan saknad
// en mycket sorgsen MagnuM