NEJ!!
Det får inte vara sant 🙁
Kul för Mange iofs, men nu måste det värvas!!!

Som sagt riktigt kul för Mange att få prova på NHL vilket han verkligen är värd men ett riktigt dråpslag mot backuppsättningen som nu verkligen måste förbättras.

Sorg, Katastrof...
Jävla NHL

Ja det var ju inte bra att förlora 2 högerfattade backar som också var de 2 med bäst skott, nu måste man värva en bra högerfattad PP-back.

På sätt och vis hoppas jag att han gör bort sig rejält så han kommer tillbaka men för hans skull hoppas jag det går bra.

Nu är det EXTREMT viktigt att få in minst en helst 2 backar av Nummelinklass!!! Fy fan hur kommer detta gå...!

• [raderad]

Neeeeej. Fyfan.... och vi som redan var svaga på backsidan.. Nu är det förjävligt. Fuck it.

• [raderad]

Till ledningen: Nu måste det värvas. Det är inte acceptabelt att förlora två högerskjutande backar utan att ersätta.

Till Mange: Jag unnar dig denna chans så otroligt mycket. Lycka till och se antingen till att hamna i första eller andra backpar för mycket speltid eller så du kommer till farmarligan och får gå tillbaka till LHC.

Vet inte om jag ska le eller gråta

Jepp, katastrof var namnet!!!

Finns inte en chans i världsrymden att LHC kan ersätta Honken, Mange och Loumas offensiva kvaliteter.

Fattas bara att vi tappar Surovy och Mårtensson också. DÃ… blir det kvalserien....

Det här gör dock att det ser lite bättre ut: "Kontraktet är på ett år med en klausul att återvända till Linköping om han inte skulle platsa". Saxat från corren. Det trista är dock att jag tror han tar plats 🙁

Precis som i fjol har Johansson efter en lyckad VM-turnering haft vissa NHL-ögon riktade mot sig, men lagkaptenen blir kvar i Linköping.

– Ja, det vore ett långskott att tro något annat, säger Svensson.

Tack för den!

Men lycka till Mange så ses vi om ett år, när du återkommer bättre än någonsin!

En sorgens kväll helt klart. Känner mig så otroligt tom och ledsen efter detta chockbesked. Jag har inte förstått det ännu, läste nyheten för 10 min sedan cirka. Chocktillstånd är väl det enklaste att förklara hur jag känner. Mange har varit min stora favorit i cluben under många år.

Mange går ej att ersätta. Jag tror inte att det finns en back i hela världen som skulle kunna ta Manges plats fullt ut. Ställer vi en av NHL:s mest välbetalda backar på hans plats (47 milj kronor/säsong), Scott Niedermayer, så tror jag inte att han skulle vara en bättre back på något sätt. Om vi dessutom snackar linköpingshjärta osv så blir det ännu mer uppenbart att Mange är helt jävla oersättlig. Känns lite som Norrena. Vi har vetat att han är en världsmålvakt som håller i NHL under många år, men det har dom ej förstått förräns efter hans debutsäsong. Mange kommer helt klart att ta en ordinarie tröja i Chicago, vänta och se.

Detta är katastrof minst sagt. Nu måste det komma MINST två backar av Stjärnkaliber. Det finns inget annat alternativ!!!

Weinhandl, Surovy, vilka är det? Nu känns dessa herrar som ingenting längre. Varför ska vi ha en forwardsuppsättning av världsklass när vi troligtvis kommer ställa upp med en backbesättning av allsvensk klass. Nu är jag hård, men det är så det känns ikväll. Laget är så otroligt ojämnt på de olika lagdelarna så det finns inte. Och när också Stana känns lite som ett osäkert kort så känns det inte längre lika bra i magen.

Mange, du är redan saknad

// en mycket sorgsen MagnuM

• [raderad]

Den som påstår att backsidan ser bra ut nu bör undersöka huvudet. Fan så illa backsidan ser ut nu. HELVETE. Om vi inte ens kan ersätta Honken, hur fan ska vi kunna ersätta Mange?

Gratulerar Mange till NHL-kontraktet, men det har aldrig svidit så mycket med en NHL-övergång för en LHC-supporter som det gör idag. Hemlin kommer få jobba arslet av sig nu för att få in både en ersättare till Honken OCH Mange.

Risken finns att vi gör en Frölunda nästa år. Känns inte som det finns dessa högklassiga spelare kvar på marknaden, för då hade vi redan värvat en som Honkens ersättare antar jag. FAN!

Nu sätter jag mitt sista hopp till Ninimaa och Tärnström.

Palle Kuling wrote

Nu sätter jag mitt sista hopp till Ninimaa .

Ninimaa?

Från expressen.se:

– Magnus vill testa gränserna nu. Gör han bra ifrån sig under säsongen kan han mycket väl spela fyra-fem år till i NHL, säger Gunnar Svensson

// MagnuM

Det är inte lätt att vara toppklubb i Elitserien. Ju bättre det går ju fler spelare blir aktuella för NHL.

Nån som vet om vi får någon övergångspeng för Mange ?

Mycket tungt men givetvis ett stort GRATTIS till Mange och lycka till !

• [raderad]

Janne Ninimaa, eller hur han nu stavar. Jag glömde dock drömvärningen, Petteri Nummelin. Skulle han komma skulle tappet inte kännas lika stort. Blir det 4-5 år i Chicago kommer vi aldrig se Mange här mer.

Nu finns det bara en sak att göra, ge kaptensbindeln till den som är värd det mest: Mikael Håkanson. Det finns inget annat.

Sorry Junland, du blev inte första LHC-are i NHL och jag unnar Mange och hans strålande karriär att vara den förste LHC-aren till NHL. Kan vi se något positivt ur det hela så är det att Mange tar med sig M.Holmqvist hem efter säsongen.

Och plötsligt så känns Fernholm som ett måste i backbesättningen!

Ett jävla STORT grattis och lycka till över pölen Mange! det är du verkligen värd.

Nu hoppas jag definitivt INTE J.Hemlin sitter sitter med en paraplydrink i handen på en dålig finlandsfälja!

FAAAAAAAAN!!!

Lycka till Mange!!!