Det är ju tydligt att vissa tror att nutiden är ett bra sätt att förutse framtiden på, men ack så fel ni har. Verkligheten är aldrig status qou. Saker förändras, vare sig vi vill eller inte. Det räcker med att gå 10-15 år tillbaka i tiden för att se att saker hänt.
För 10-15 år sedan var Göteborg överlägsna i Fotboll, Hammarby och Djurgården var lindansarlag. Färjestad spelade i allsvenskan, Boden var bra i hockey, frölunda spelade allsvenskhockey, Leksand fick stryk av Hästen, Växjö Lakers fanns inte ens, LHC var skitlag i ettan och Trelleborg slog Blackburn borta. Och det om man bara ser på Sverige. Tittar man internationellt kan man se ännu fler skiftningar.
Det går inte att förneka att förändringar sker. Gör man det är man bra dum. Om jag tittar i min spåkula tror jag t ex det är en tidsfråga innan Uppsala har elitlag i både fotboll och hockey. Och faktum är att Norrköping mycket väl kan bli en ny hockeystad. Det är upp till oss att se till att det blir verklighet. Jag vet själv att spelare hellre spelar i Norrköping än i flera allsvenska lag om Hästen bara lirade högre upp. Idag har vi lite publik och lite pengar. Men OM vi går upp kommer vi ha nästintill fullsatt varenda match mot Löven, Leksand, Rögle mfl. Det är jag övertygad om. Det finns ett otroligt behov av idrottslig framgång på hockeysidan i stan. Detta kommer visa sig när framgången kommer. Och om vi lyckas befinna oss på den positionen i flera år och blir etablerat topplag i allsvenskan så kan vi mycket väl kunna gå upp. Vi har inte sämre chanser än nåt annat allsvensklag. Kunde Mora , så kan vi.
Jag hatar inte LHC. Det ska sägas. Däremot skulle det vara jäkligt kul att möta er och få knäppa er på näsan. Nu är vi långt långt ifrån er. Jävligt långt ifrån. Men, och det är ett viktigt men. Saker förändras. Ingenting är för evigt. Det vet även ni. Och tro mig, ni kommer inte värva en enda Norrköpingsbo till er "marknad" om vi är ett bra lag i allsvenskan. Detta vet er klubbledning om och det är därför ni har bråttom.
Lycka nu till med allt. Er framgång och vår är inga motsättningar. Men på era reaktioner verkar det som om ni tror det.
Tack för mig.