Rädd för vadå? Hehe vill bara upplysa dig om att du bjöd på ett stort asgarv. Tog miste på den här tråden och allmänna skämttråden.
LHC slutade 4:a i elitserien och fick SM-silver. Alltså är LHCs Sveriges nästbästa lag. Hästen Hockey slutade fyra i Division 1 D. Det finns minst 12 lag i Division 1 som placerade sig bättre. I Allsvenskan finns det 16 lag som är bättre och i elitserien 12 lag som är bättre. Summa sumarum: LHC är nästbäst i Sverige och Hästen är som bäst 40:e bästa lag i länet. Vad ska man vara rädd för? En klubb som gång på gång sätter sig själva i skiten och ordnar den ena ekonomiska krisen efter den andra och där framgångarna också uteblir.
Drömmar och visioner, visst.. det räcker inte med att ha drömmar och visioner det ska finnas handlingskraft och kompetent personal att utföra det också. Något som definitivt inte finns idag. Idag är alltså Hästen som bäst 40:e bästa lag i Sverige, jag kan inte säga att jag ens skulle vara rädd om Hästen gick upp till elitserien. Något som aldrig kommer att hända. Ni hade era glansdagar, ni tog den inte. Ni har dåtiden, vi har framtiden. LHC kommer alltid vara större och bättre hur mycket ni än drömmer därborta i Norrköping.
Du har fått saker om bakfoten. Vad du och dina vänner tycker om LHC speglar inte en hel bekfolknings åsikt i Norrköping och inte heller de yngre som spelar ishockey. Hästen kan inte mäta sig med LHC på någon nivå, inte ens på junior och ungdomssidan. Att LHC vill vidga marknaden beror på att man vill växa som lag. Det är inte helt omöjligt. LHC har anställt en person med stark ställning i Norrköping och det är inget omöjligt uppdrag att växa i Norrköping. Jag menar, Norrköping har ju inte direkt många idrotter att hänga i julgran. Ã…tertåget till Allsvenskan som tog 10 år? Haha snacka om visioner som dör ut.
Det är skönt att se att du har drömmar. Du kanske tänker "Kan LHC så kan vi" Haha det räcker dock inte för att det ska bli så. Keep on dreamin.. mer än så blir det inte. Nästa lag i Allsvenskan från Östergötland blir inget annat än HF Linköping.
Bjud på mer asgarv så är veckoslutet räddat.
Nej LHC och Hästen kommer inte att ha ett samarbete för att svara på någon annans fråga.