Jag var på möte med Mike under matchen ikväll o han gillade inte att Sverige vann o att våra killar dominerade! Han är livrädd att vi tappar nån av dom! Jag håller med honom o nu kommer de att synas i 2 matcher till allihop om inte nån blir skadad eller petad , inte bra när dom är såhär bra utanför Clublaget! Fast lite kul o revanch är det ju att dom slår ut Krizan!!!
Ishockey-VM 2007
Får se hur glada alla är över detta när Mange, Emvall och Tony får feta kontraktserbjudanden, de inte kan säga nej till, från andra sidan. Själv tycker jag det är pest, även om jag givetvis unnar dem all framgång.
Nu tror ju inte jag (peppar peppar) att någon av dessa spelare drar över. Den spelare som jag tror är den som främst skulle tacka ja är Emvall, men å andra sidan så tror jag att det är han som har "sämst" chans av dessa tre att få ett NHL-kontrakt.
Tony är jag inte orolig för, då Anaheim fortfarande har rättigheterna till honom och jag tror inte att han återvänder till den staden.
Mange.. ja, bara att hoppas att han inte får ett bra erbjudande. Däremot är jag övertygad om att han kräver ett ettvägskontrakt, och det tror jag avskräcker NHL-lagen.
[raderad]
Kul att det går bra för dem.
... och Emmis är cluben trogen! Han vet om att han är viktig för cluben och får mer speltid här. I NHL blir han mest troligt bara nedskickad till AHL. Känns hur som helst inte som Emvalls stil att bara dra landet för kosings skull.
Mange å andra sidan vet vi ingenting om.
[raderad]
Fantastiskt kul att LHC:arna sköter sig så bra i VM!
Davidsson kan få sola sig när han gör poäng mot "blåbärsnationerna" - men liksom Bremberg så håller han inte när motståndet är tufft och det gäller något. Då är det en trio LHC:are som behövs! Sen att Hedström och Bäckström blir hyllade när det är Mårtensson som gör flest mål och Mange som punkterar matchen kan man ju fundera över... Men det är skit samma!
Ahlberg
Jag tror Emmis skulle klara sig bra i NHL. Hans spel verkar fungera oavsett hur kvalificerat motståndet är.
http://www.viasatsport.com/index.php?option=com_content&task=view&id=87329&Itemid=1861&lang=se
Efter att ha sett höjdpunkterna (hade tyvärr inte möjlighet att se matchen) så kan man inte annat än att glädjas då man ser Tonys mål! Solomålet då han åker mellan 2 slovakiska backar är en läckerhet!
Nån som verkligen sög pung var Backlund de flesta av målen borde han tagit, synd man inte tog med Tellan eller Älgen istället..
[raderad]
Tonys landslagssäsong är ju helt grym hittills. Om jag fattat det hela rätt snittar han över en pinne per match i 3:- under säsongen.
Hoppas formen håller i sig så att han kan få det erkännande han förtjänar även utanför Cluben-land. Tänker exempelvis på puckot Södergren som nominerar Thörnberg till matchens lirare när han spelar i samma kedja som och överglänses matchen igenom av Tony. (Visst han var också bra, men det är ju f*n klasskillnad) Snart borde till och med sådana som Södergren fatta att Tony är STOR även internationellt.
Angående Tony (och NHL) så skrev Corren så här idag. (Tur att han har hjärta för LHC - men man är fan nervis ändå! :? )
Corren Torsdag 10 maj 2007 wroteHan gör inte bara mycket poäng, Tony Mårtensson, han är dessutom aldrig inne på några bakåt heller. Efter sju spelade matcher har han varit inne på nio mål framåt i spel fem mot fem och inget bakåt. Den noteringen, +9, placerar honom som tvåa i plus/minus-statistiken, där övriga fyra på topp fem är fyra ur Rysslands succékedja. Alexej Morozov toppar, +10.
Tony har väl egentligen bara ett par bekymmer, han är lite snäll vad avser tacklingar, (har aldrig sett honom proppa någon) och han är lite lätt att flytta på vid tex sargspel. Inget direkt slagskott har han väl heller. I övrigt är han en helt komplett spelare med ett mycket utvecklat spelsinne, rentav genial emellanåt.
1986 wroteTony är jag inte orolig för, då Anaheim fortfarande har rättigheterna till honom och jag tror inte att han återvänder till den staden.
Om något annat lag vill ha Tony så måste dom trada till sig hans rättigheter och det tror jag inte att något lag är berett på att göra.
Palle Kuling >> Var för ändra du ditt meddelande om att Tony skulle vara kvar här minst dom tre åren han har kontrakt kvar till "kul att det går bra för dom"
Jag blir orolig när du gör så!
Asplund # 77 wrote1986 wroteTony är jag inte orolig för, då Anaheim fortfarande har rättigheterna till honom och jag tror inte att han återvänder till den staden.
Om något annat lag vill ha Tony så måste dom trada till sig hans rättigheter och det tror jag inte att något lag är berett på att göra.
Numera förlorar väl lagen rättigheterna efter 2 år så Mårtensson kan gå till vilket NHL lag han vill?
Bama wroteAsplund # 77 wrote1986 wroteTony är jag inte orolig för, då Anaheim fortfarande har rättigheterna till honom och jag tror inte att han återvänder till den staden.
Numera förlorar väl lagen rättigheterna efter 2 år så Mårtensson kan gå till vilket NHL lag han vill?
Kanske är så?? Hmm
Vi kan ta och jämföra Tony med en flickvän ( jag vet att det låter udda men ändå! )
Tänk er en flickvän som lovar dig evig trohet och att ingen annan kille är intressant, även om han har mer att ge henne i form av pengar och lyx. Tänk er då att denna flickvän ändå efter att ha lovat detta, går till en ny pojkvän, som råkar vara mer förmögen osv.
Slutsats. Tony är en av våra största hjältar just nu, mycket för att han är en av få spelare som verlkligen uttalar sig att han inte tänker gå till nhl, och han är en av få som verkligen visar klubbhjärta inom Svensk Ishockey. Tänk er då om han sviker detta. Det skulle på en sekund förvandla honom från att vara en av våra största hjältar till en av dom största svikarna. Mycket beroende på sina löften, men även för att han verkligen har tagit sig in i hjärtat på många av oss Clubenfans (inkl mig!) , på grund av sin "trohet" och kärlek till cluben!
// MagnuM
Kanada i Semifinal, vi är grymt nederlagstippade här och det passar väldigt bra :wink:
Kollar på matchen mellan USA och Finland via nätet... kul match. 4-3 till Finland just nu.
Berka wroteKollar på matchen mellan USA och Finland via nätet... kul match. 4-3 till Finland just nu.
Länka!
Jag installerade sopcast
http://www.myp2p.eu/Programs/Sopcast.htm
sedan kör jag på tyska..... SUI99 (tryck på play)
Sean gjorde jag som det stod där:
Open with VLC : download VLC + install , then start the Sopcast stream, let it buffer, open VLC --> open file --> http://localhost:8902/tv.asf , press okay and it works. Make sure to leave Sopcast running!
Funkar kanon, inte bästa upplösningen men men... bättre än inget alls.