God ton är väl att sälja för inköpspris. Om man har säsongskort så kan man kolla vad motsvarande biljett på samma sektion kostar mot Hv och begära samma pris
biljetter köpes
- Redigerad
Jag har en biljett på Aktivsitt rad 8 till matchen den 26 december som jag säljer. ( SÅLD )
Inköpspris är det enda rimliga enligt mig. Tror de gick på runt 200kr styck på G. Nån annan får som vet exakt får gärna berätta. Har man ett säsongskort så är ju kostnaden per match egentligen ännu lägre men där kan jag tycka att motsvarande pris för lösplåt är gott nog.
Kör vi helt efter utbud och efterfrågan som vissa förespråkar så utnyttjar man sina medsupportrar och klubben för egen vinning. LHC har valt prisstruktur efter vad de anser är rimligt.
Säg att vi skulle ha nära fullsatt i varje match? Om då det här skulle normaliseras och accepteras bland allmänheten under en längre period så bidrar man också till en hockey som är mindre tillgänglig för de med sämre ekonomiska förutsättningar. Vill vi ha en kultur som i NHL där det bara sitter välbärgat folk som knappt bryr sig om laget på isen?
Jag menar inte att du personligen är skyldig till det här men jag vill mest påtala att det kan bli ett problem om det normaliseras.
Jag köpte 2 biljetter 1/11 till HV-matchen, det kostade 960 kr.
Så 1000 kr för 2 bra sittplatser kan jag tycka vara både billigt och rimligt pris idag.
Anonymous2 jag utgår när jag själv säljer biljetter alltid på vad jag själv köpte dem för. Jag ska inte gå med vinst för att jag missar en match.
Normaliseras detta ökar det chansen att folk köper enbart för att sälja vidare vilket är äckligt beteende för någon som faktiskt vill gå men inte har råd att betala 1000 spänn för en biljett
En moral och etik-diskussion, I like it!
Det där med att hamstra biljetter och sälja för ocker smakar ju i regel inte bra, främst vid konserter som säljer slut på 2-3 timmar med havererade hemsidor.
Just den här matchen har varit up for grabs i 3 månader. Jag vet inte, folk får väl göra vad de vill med sina biljetter.
Frågan man kan ställa sig innan man bestämmer sig för att ge bort eller sälja en biljett är; Vad är bäst för LHC?
Anonymous2 tycker det är lite väl överdrivet det du skriver, menar du att efterfrågan är så pass stor att folk/företag skulle köpa upp mängder med biljetter till en hockeymatch för att sälja dyrare på andrahandsmarknaden? ”Tänk om vi hade fullsatt varje match” - jag hade då inte betalat 750kr för en biljett till LHC-timrå i oktober bara för att det var fullsatt..
Om Janke har säsongsbiljetter och kan sälja ut en för 750kr till LHC-HV låt honom göra det. Utbud och efterfrågan. Har svårt att se att det skulle leda till att enbart ”välbärgat folk” går på matcher - biljetterna bjuds ju ut till allmänheten först, vill du ha en biljett till en specifik match kommer du få det. Är du dum i huvudet och inte är ute i god tid och matchen säljer slut (likt jag själv), well tough luck. Vill jag ha en biljett får jag betala mer då helt enkelt. Det är inte en klassfråga och kommer aldrig bli, det är min take på det.
Känner mig nödgad att hålla med. Har möjligheten funnits i 3 månader att köpa är det näppeligen en klassfråga.
Det är inte som att det är nån nyhet att det är tryck på annandagsmatcherna. Köpte mina i november och då var det rätt bra sålt. Många polare frågar nu varför jag inte köpte 10 biljetter men när jag ställde frågan var det ingen som ville ge besked - tough luck helt enkelt.
Om jag ska sälja mina 6 biljetter ska jag också ha betalt, jag vill ju gå men det finns alltid ett pris men det ska vara upp mot det dubbla för att vara relevant.
Om vi får influensa säljer till närmast sörjande för inköpspris. Annars är väl tradera en bra idé. Upp med biljetten till inköpspris och låt människorna utan planeringsförmåga att buda.
Om jag ska vara ärlig så missar ni alla tre helt poängen med det jag skrivit. Jag har aldrig sagt att det är en klassfråga i det här specifika fallet. Det jag ville påtala var att det är problematiskt om en andrahandsmarknad för biljetter etableras och normaliseras i det långa loppet. Om så vore fallet så skulle inte biljetter finnas i tre månader i förväg nästa gång utan alla 8200 skulle försvinna dagen de släpptes för att sedan säljas vidare dyrt under hösten. DÅ blir det en klassfråga.
I det här fallet var jag dock tydlig med att jag anser att det är fel att utnyttja andra LHCare och klubben för egen vinning.
Tycker din kommentar @Anonymous6 är extremt märklig. Går det att köpa ditt supporterskap också? Ett par hundra spänn för att missa en av de största matcherna på säsongen som man dessutom redan köpt biljett till. Nja det förstår jag inte överhuvudtaget. Självklart, fick jag en miljon så skulle jag också hoppa över att gå men det är just tankesättet som förbryllar.
Där är jag med dig. Skulle vi stå inför en verklighet att matcher till LHC säljs slut lika fort som Maiden, Metallica och Springsteen på Ullevi blir det defintivt en klassfråga. Eller i varje fall en klassfråga när det kommer till vem som har råd att inte behöva köa, vara medlem i föreningen osv. SM-finalerna 2007 och 2008 färskt i minnet.
Anonymous2 Det jag ville påtala var att det är problematiskt om en andrahandsmarknad för biljetter etableras och normaliseras i det långa loppet.
Död åt Ticketmaster och hela den där karusellen med en systematiserad andrahandsmarknad. De har verkligen fuckat upp hela USA:s biljettförsäljning. Tänk bara vad nån finnig kodare tillsammans med en svettig riskkapitalist kommer att åstadkomma med AI (om de inte redan gör det) i såna sammanhang.
- Redigerad
HOCKEY Död åt Ticketmaster och hela den där karusellen med en systematiserad andrahandsmarknad. De har verkligen fuckat upp hela USA:s biljettförsäljning. Tänk bara vad nån finnig kodare tillsammans med en svettig riskkapitalist kommer att åstadkomma med AI (om de inte redan gör det) i såna sammanhang.
Verkligen. Skit som attans är det.
Angående att sälja Clubenbiljetter för överpris så tycker jag det känns “lite unket” för att använda ett modernt låneord från skäggtomtarna på Södermalm. Till konserter eller andra evenemang tycker jag det är självklart att man kan lägga på någon eller några hundralappar till, men när det kommer till andrahandsförsäljning på LHC:s matcher så känns det som att man försöker kapitalisera på ren kärlek, och det känns inte bra.
Kjeppkinesen andrahandsförsäljning på LHC:s matcher så känns det som att man försöker kapitalisera på ren kärlek
Äh, finns BDSM-klubbar och andra dylika inrättningar runtom i världen som också kapitaliserar på självspäkning.
God jul förresten Kinesen! Även om jag antar att du främst ser fram emot februari när drakens år ska firas?
alfie God jul förresten Kinesen! Även om jag antar att du främst ser fram emot februari när drakens år ska firas?
God jul kära Alfie!
Visst är det så, men jag tar seden dit man kommer!
Jag har en ståplats till övers. Någon som vill köpa den?
Brorsan sjuk. 1 sittplats bortskänkes på sektion M.
Fan, kunde ni inte varit lite tidigare…
- Redigerad
Om någon lyckas komma in på biljettsidan får personen gärna köpa en extra ståplatsplåt till bägge kvartsfinalerna. Jag lyckas inte ens hamna i kö…
Edit: Det har löst sig för min del.