Jonteman wroteSupportrar har startat ett projekt som heter "Rädda Redhawks" eller liknande. Ett konto där supportrar kan sätta in pengar för att rädda Malmö.
Oavsett hur mycket man brinner för sin förening kan jag inte förstå hur nån kan ge skänka nånting dit överhuvudtaget. Visst kan man hjälpa sin förening om det är illa ekonomiskt men nu har ju Malmös styrelse helt på egen hand satt sig i skiten. Trots bättre ekonomiska förutsättningar än någon annan klubb i allsvenskan. Helt obegripligt hur folk inom Malmö kan vara så inkompetenta människor. Blir nästan upprörd trots jag skiter i Malmö. Vill inte ens tänka på hur jag hade mått om detta hade varit LHC.
Jag tycker det är ett vettigt initiativ. Dessa personer brinner ju för Malmö och vill inte se sin förening försvinna (vilket kan bli resultatet av det här). Visst fasen är det styrelsens fel att de sitter i den båten de gör. Men jag ser inte varför fansen inte skulle kunna hjälpa till för det.
Men: jag tycker att det ska komma med krav. Den summan som de samlar in ska inte styrelsen få "gratis", eftersom de inte uppvisat att de har ekonomisk koll. Jag tycker gott att fansen bakom den här insamlingen kan ställa krav och ingå ett kontrakt, där styrelsen blir betalningsskyldiga om vissa krav inte uppfylls. Så som hur man sköter om sin förening.