Det borde säkert gälla Klasen. Men seriöst... Blev jag erbjuden en sån där monsterlön så skulle jag inte heller tacka nej. Vem skulle göra det? Låt gå för att gnället om försörjning är lite... ska vi säga övermaga, så tycker jag ändå att han har en poäng. Han har blivit lovad en monsterlön under 2 år och skrivit på i, får vi förmoda, god tro. Inte fan ska en enskild spelare behöva lida för att en klubbledning myglar.
Jag hade en hel massa funderingar om att skriva något om att allt som fylle-Hugo tar i blir till skit. Men faktum är att det här knappast är Hugos fel. För om det vi kunnat läsa hittills stämmer så är det nog ingen tvekan om att sportchef, VD och agent skott sig ganska duktigt på Hugos pengar. Och det på Malmös bekostnad.
Vad Malmö behöver göra är att få in folk med kompetens. Som brinner för klubben. Som kan arbeta för hockeyn i Malmö utan att intresset att berika sig själva förblindar. Det är inte fel att få betalt om man är duktig, men det finns garanterat kunnit folk där ute, både med sport- och affärskompetens, som för betydligt lägre löner skulle göra ett lika gott jobb. Förhoppningsvis utan tveksamma avtal vid sidan av.
Jag tycker faktiskt helt ärligt synd om Malmö. Särskilt om deras fans som återigen blivit duktigt förda bakom ljuset.
Vad som egentligen är sant är det åklageri och rekonstruktör som får utreda, men jag känner doften av både bedrägeri och trolöshet i den här soppan.