Jag var ju inte på plats i arenan som vanligt då jag bor för långt bort. Jag tänkte bara återge hur jag framför streamingen upplevde kvällens match gällande stämning och aktionen som gjordes idag.
Det nämndes inget i sändningen att det pågick någon aktion. Jag upplevde att publiken hördes ovanligt bra, även smällar mot sargen mm så det kan ha varit mickarnas styrka eller placering som påverkat. Jag har aldrig hört så mycket klappande av publiken som denna match. Jag hörde mer engagemang med utrop som "jaa", "nej" och oooohhh" mm mm. Jag hörde LHC-ramsor flera gånger framför allt då "heja heja cluben - LHC är dom bästa". Det är inte ofta som kommentatorerna säger något om stämningen i arenan men i denna match tyckte de att det var ovanligt bra stämning i arenan.
Som jag upplevde det var det bättre tryck och stämning i arenan än vanligt, publikens engagemang större än vanligt.
OM min upplevelse framför streamingen är i närheten av vad som upplevdes i arenan så finns det anledning att fundera över om aktionen var bra eller dålig. OM min upplevelse stämmer så har man visat att inte klacken är så betydelsefull för stämningen som många vill framhäva och vem som bidrar med vad. Förmodligen har man i så fall inte satt något som helst tryck på LHC att automatiskt agera i den riktning som aktionen var tänkt att göra.
Vore intressant att höra vad någon som inte brukar stå i klacken och var på plats säger om stämningen mm ikväll. Ni som brukar stå i klacken är ju inte vana att höra/uppleva stämningen på andra delar av arenan under match.
Ni som är arrangörer av aktionen, tror ni att era mål med denna aktion utan att "dialoger" med LHC genomförs förändrar något? (av allt jag läst så uppfattar jag att aktionen genomförs för att ni tycker att "dialoger" med LHC inte ger något och att ni genomför den för att få förändring.) I "uttalandet" på facebook så nämner ni bara missnöje med "ordningsmakten" (vilket jag tolkar som polisen), varför genomfördes då en aktion mot LHC? Vem är talesman för aktionen? (att jag undrar det sista är för att veta vem som man ska lyssna på om det blir många reaktioner på det jag skrivit)
Jag skriver inte detta för att provocera även om vissa säkert kan uppfatta detta så. Jag är seriöst intresserad av att försöka förstå och få svar på mina frågor