Satashi' wroteeftersom att de endå inte tillför något
Satashi jag vet att meningen är helt lösryckt från sitt innehåll och jag förstår vad du menar i ditt inlägg så du behöver inte på något sätt "försvara" dig bara för jag använder meningen lite i eget syfte, hoppas du kan överse med det, det är inget påhopp på det du skrivit.
Jag tillhör de som aldrig ingått i klacken men när jag tidigare bodde i Linköping stod jag alltid på ståplats med säsongskort. Anledningen att jag valde det var att det var det enda sätt jag hade råd att gå på alla hemmamatcher, förmodligen skulle jag klassas in i de tysta som inte tillför något. Jag har alltid uppskattat de som ingår i klacken och upplevt att de tillför väldigt mycket till den totala upplevelsen att gå på en match live, ni skapar stämning. Jag läser mycket här på forumet och skriver ibland. Jag upplever ganska ofta i samhället att man från olika håll ser sitt sätt att tänka och vara som det "rätta" och "bästa. Alla människor är olika och olika bekväma i olika situationer, för mig har det inte funkat att vara med i en klack och sjunga och "skrika" då jag är för koncentrerad på spelet och bevisligen inte klarar av att göra båda sakerna samtidigt, jag går liksom in i min egna bubbla.
Vi alla måste inse att alla som går på matcherna bidrar till Cluben, fast på olika sätt. Jag bidrar med att tidigare köpa säsongskort på stå och nu abonnemang på streaming, alltid prata gott om Cluben i olika samanhang, köpa saker i souvenirshopen och så gott jag kan väcka andras intresse för hockey och i synnerhet då LHC så de i sin tur kan bidra på samma sätt som jag. De flesta på sittplats bidrar med ungefär samma som jag och sponsorer med en massa mer pengar men i övrigt även de på liknande sätt. Många i klacken lägger betydligt mer pengar än jag på att ge stöd till Cluben genom att följa med på borta resor och en massa andra saker men framför allt att skapa stämning, tack för det.
Vi alla behövs för att vi gemensamt ska kunna se bra hockey under trevliga förhållanden. Hur skulle LHC må utan sina sponsorer, vilket lag skulle man kunna ställa på isen? Och hur skulle LHC må om de enda i hallen var de som ingår i klacken och tomt i övrigt, vilket lag skulle man kunna ställa på isen? [size=85](dessutom hur kul skulle det vara för klacken om de var de enda i arenan?)[/size] Hur skulle LHC må utan en klack? Betydligt sämre stämning, betydligt sämre totalupplevelse av besöket mm mm. Vilket i förlängningen skulle minska publiktillströmningen och inkomsterna.
Alla bidrar på sitt sätt och alla behövs, ingen ska nedvärderas och ingen höjas till skyarna.
Så tycker och tänker i alla fall jag :wink: