Det nämndes i någon annat inlägg att det är viktigt att budskapet VARFÖR aktionen genomförs kommer ut. Nu fick ni gratis reklam vi Corren som tur är. http://www.corren.se/sport/lhc/lhc-supportrar-uppmanar-till-bojkott-6281763-artikel.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Risken med aktionen på fredag är att det bara kommer att se ut som en dålig dag på ståplats vilket inte gynnar någon. Det leder enbart till dålig stämning vilket också kan smitta av sig på laget som således kanske tappar 3 poäng mot Frölunda. :evil: Ty även ifall alla organiserade supportrar skippar att gå dit så är det ändå många "vanliga" ståplatsmänniskor som likväl kommer att stå där då de vill se matchen de redan har betalat för. Det medför att aktionen inte kommer ge en sådan effekt som ni hoppas. Jag tvivlar nämligen starkt på att ståplats kommer att vara helt tom på folk. En banderoll med budskap varför så många inte är där anser jag är viktigt, dels för de ståplatsare som kommer dit och undrar vad som sker, dels för laget så att de inte tror WL sviker dem, dels för resten av arenan så de inte bara tror det är en vanlig dålig uppslutning samt dels att kommentatorerna på Cmore får reda på varför det är så glest på ståplats och kan förmedla det till tv-tittarna.
Personligen är jag tveksam till denna aktion samtidigt som jag förstår frustrationen mot bland annat ordningsvakters attitydskillnad oss kontra bortaklack. Medans bortaklacken får bete sig och hota bäst de vill, samt slå på allt tänkbart runt omkring dem så har jag sett folk i vår klack blivit utskällda pga att man ropat knarkare mot dopade målvakter. Jag undrar hur mycket utav den svenska lagen som stödjer att man tystar människor på det viset? :?
Enligt min mening, då ordningsvakter\poliser stänger av supportrar kors och tvärs utan grunder så borde de berörda ta kontakt med advokater istället för bojkott av match.
Jag har inte möjlighet att gå på matchen på fredag ändå så jag behöver inte ta ställning till ifall jag ska gå dit eller ej. Se bara till att det blir tydligt varför ni gör detta. För att ni ska få gemene man på er sida så kommer det också behövas att ni påvisar specifika händelser, gärna i media.