Lukkinen wroteEn person (kan inte namnet) som var på mötet frågade Helber om de skulle agera när de skulle hindra folk från att gå upp på stå. Därifrån fick jag det.
Källkritik.nu?
Lukkinen wroteOk, vad är nästa steg? Om "EN" dialog, inte heller flera kan lösa det, vad är då målet? Att det är kass stämning en match löser väl inte mycket, eller missar jag nåt uppenbart?
Japp, du missar något uppenbart. Målet är att LHC och ordningsmakten ska ta säkerheten och supportrarna på allvar. Det här görs inte för att folk tycker att det är kul att vara tysta, om du trodde det.
Lukkinen wroteHmm... Tycker LHC med all tydlighet visar att de vill vara med och lösa situationen när de med så kort varsel anordnar ett möte och det tyder definitivt på att de kan boka fler möten snart igen.
Vet du, det där har jag hört förut. Många gånger. Inte bara under ett möte. Inte bara två, tre, fyra, fem, sex, sju, ått.. jag tror du förstår poängen. "De vill", säger de. Men det kanske inte är ord som eftersöks, utan handling? Och ingenting har hänt efter de där mötena.
Lukkinen wroteTydligen kunde en hel del dyka upp ändå, trots att de har jobb och familjer och allt det där. Bara ingen av initiativtagarna till aktionen. De efterlyste förresten kontakt med initiativtagarna så att detta kan diskuteras och åtgärdas.
Ja? Vissa kanske kan slänga om i sina planer. Andra kan inte det. Samlar man till ett möte fem timmar innan mötet så kan man faktiskt inte kräva att folk ska släppa allt bara för att ta sig dit. Det går inte heller att påstå att man inte kommer dit bara för att man skiter i det när det är blixtinkallat.
Lukkinen wroteMin högst personliga åsikt är att detta är helt fel väg att gå. Högst olyckligt att laget ska drabbas i ett skede när de absolut behöver vårt stöd för att några känner sig trampade på tårna. Måste väl gå att göra nåt vettigare än så här?
Då har jag en fråga, och två förslag utifrån ditt svar: Är du insatt i situationen/känner du till alla händelser under de senaste åren som gör att folk nu känner att det är bra? Om svaret på den frågan är ja, då får du mer än gärna ge förslag på vad som är bättre. Om svaret på den frågan är nej, då kommer jag inte ta dina förslag på allvar.
Det är jävligt lätt att säga "det är väl bara att göra såhär" när man inte vet om det har gjorts tidigare/hur många gånger det har gjorts tidigare. Återigen, källkritik.nu
Lukkinen wroteVisst tusan fanns och finns det brister i säkerheten i CC, men det kommer ingen bojkott råda bot på. DET är jag rätt säker på.
Och genom att låtsas som att det regnar och som ett får acceptera att man inte kan känna sig säker i sin egen arena kommer inte att göra arenan säkrare för samtliga. DET är jag VÄLDIGT säker på.