Utan fans, ingen "Club"

Protest banderoll kanske?

Kaiko wrote

Utan fans, ingen "Club"

Protest banderoll kanske?

Vi för konstruktiva diskussioner i dessa frågor. Inget är klubbat eller avslaget i skrivande stund. Vi publicerar protokoll från våra möten med Mike. Där kan ni själva läsa vad som bestäms och sägs på våra möten.

Vart kommer man åt dessa protokoll?

Det skulle vara intressant att få lite insyn i hur tonläget är just nu.
Du skulle inte kunna skicka upp en länk?

Wenner >>

Prova den här tråden, styrelsen informerar

Då hemsidan för närvarande ligger nere över sommaren så har styrelsen valt att publicera sina nyheter via HockeyBulletinen i en klistrad tråd. Håll utkik efter nyheter, föregående protkoll har legat på bulletinen i flera veckor nu.

Med vänlig hälsning
Henrik Eneroth
Vice ordförande, White Lions

Perfekt. tackar

Var lite orolig att man inte skulle kunna komma åt dem för att hemsdian låg nere. Men det är perfekt sätt att ge folk en bra insyn i vad som händer!

5 dagar senare

jag har en riktigt bra idè för att få en bättre stämning på klacken sätt en ålders gräns på 15 år!!!! för jag e så jävla tröt på dom där som inte sjunger!!!!!!

superman wrote

jag har en riktigt bra idè för att få en bättre stämning på klacken sätt en ålders gräns på 15 år!!!! för jag e så jävla tröt på dom där som inte sjunger!!!!!!

Nu är det ju så att det inte är så enkelt, finns allt för många över 15 som inte sjunger heller för att det skulle bli bra av enbart en åldersgräns.
Alldeles för många av de som idag står på norra borde egentligen stå på familjestå men tyvärr verkar det vara något som lockar dessa personer till klackstå.

emil_e89 wrote
superman wrote

Nu är det ju så att det inte är så enkelt, finns allt för många över 15 som inte sjunger heller för att det skulle bli bra av enbart en åldersgräns.
Alldeles för många av de som idag står på norra borde egentligen stå på familjestå men tyvärr verkar det vara något som lockar dessa personer till klackstå.

det har du ju helt rätt i det var en ganska dum idè av mig men hur fan ska man få bort dom där som inte sjunger??

superman wrote
emil_e89 wrote
superman wrote

det har du ju helt rätt i det var en ganska dum idè av mig men hur fan ska man få bort dom där som inte sjunger??

Tro mig det finns fler som ställt sig den frågan och jag lovar att hela WL jobbar för att få fler att sjunga på ståplats det är ju liksom därför vi är där men det är verkligen inget lätt problem.

Att inför åldersgräns finns inte på planeringen kan jag meddela. Det vore att gräva sig egen grav i och med att återväxten helt plötsligt skulle bli obefintlig. Hur många av oss trogna fans har inte stått på ståplats som små barn?
Det handlar i grund och botten inte om att sätta upp avspärrningar, införa förbud och sångkrav osv. Det handlar om att vi måste jobba in en kultur där det är självklart att sjunga, skrika och leva fan om man står på ståplats.

Hur? Förslag mottages mer än gärna på markus.hermansson@whitelions.se

Markus wrote

Att inför åldersgräns finns inte på planeringen kan jag meddela. Det vore att gräva sig egen grav i och med att återväxten helt plötsligt skulle bli obefintlig. Hur många av oss trogna fans har inte stått på ståplats som små barn?
Det handlar i grund och botten inte om att sätta upp avspärrningar, införa förbud och sångkrav osv. Det handlar om att vi måste jobba in en kultur där det är självklart att sjunga, skrika och leva fan om man står på ståplats.

Hur? Förslag mottages mer än gärna på markus.hermansson@whitelions.se

Mycket bra skivet, Markus. Tänkt tillbaka på vad som gjorde er frälsta när ni började stå i klacken. Det är just det som måste till för att skapa bra stämning, och därmed återväxt i klacken.

Ibland känns det jävligt diffust, iaf fram till förra säsongen, för vad klacken står för och vad det innebär att vara med.

För att gå några år tillbaka , med andra ord till stångebro.

Där hade man respekt för folket som stod , blev man tillsagd att sjunga så vågade man inte göra nått annat än o skrika halsen av sig.
Respekt är en bristvara i dag , såväl på ståplats som i resten av samhället för en delen.

Mer respekt - mer sång
Lär upp småbarnen med kraft. Ju hårdare vi blir desto bättre.
Då syftar jag inte på skyltar o bestämmelser. Utan attityd
Man ska helt enkelt se upp till de stora , inte se ner.

//tack för mig

Man visste vart alla stod på ett ungeffär och då fick man snällt ställa sig på en annan plats så är det inte nu för tiden, nu så blir folk arga när man går förbi dem för att man ska kunna komma till den plats man stått sedan CC öppnade.

När jag var liten och började stå på ståplats för första gången så kände jag att jag inte passade in om jag inte sjöng därför så sjöng man med så bra man kunde och ganska snabbt så kunde man alla sånger.. Och anledningen till att man fortsatte gå på matcher var minst lika mycket White Lions som LHC.. Det är så det måste bli igen..

LKPG wrote

När jag var liten och började stå på ståplats för första gången så kände jag att jag inte passade in om jag inte sjöng därför så sjöng man med så bra man kunde och ganska snabbt så kunde man alla sånger.. Och anledningen till att man fortsatte gå på matcher var minst lika mycket White Lions som LHC.. Det är så det måste bli igen..

I början så kunde man knappt några ramsor men det vara bara till att lära sig dom illa kvickt annars så fick man onda ögat.

Asplund # 77 wrote
LKPG wrote

I början så kunde man knappt några ramsor men det vara bara till att lära sig dom illa kvickt annars så fick man onda ögat.

Haha. Det onda ögat ommer man ihåg.

Rasen måste tillbaka! Det ska fan göra lite ont att gå på hockey! Och vill man inte röjja och få ont så får man ställa sig någon annanstans!

Jag trodde att vi skulle diskutera hur vi tar läktarkulturen framåt, inte hur det var förr i tiden. Det blir inte bättre för att alla sitter och skriver hur bra det var då. Kom istället med nya konkreta nya förslag på förbättringar istället.

Bjaffan >>

Genom att gå tillbaka i tiden så kan man hitta svar på saker som var bra då. På den tiden var White Lions i topp, därför bör man plocka fram saker som gjorde att vi utmärkte oss då, och saker som vi fortfarande kan göra något åt.

Nya förslag på förbättringar samt en påminnelse om vad vi var och hur vi gjorde förr i tiden, för att sedan göra det igen - det är att ta läktarkulturen framåt.

• [raderad]

Det är ju så oxå att LHC har vuxit en hel del sedan den tiden med ny arena och nya krav. på den gammla tiden va det färre på matcherna så va ståplats mindre då blir det mer tryck så i får nog utvecklas också om vi ska finna någon lösning. Problemet är väl som jag ser det att LHC växte för fort för wl. det är antagligen lika många eller fler som står o skriker nu men det hörs och märks mindre då hallen är mer än dubbelt så stor och ståplats dessutom har utökats endel.

Sen tror jag inte fler kommer sjunga för dom blir "mobbade/skrämda" utan det skapar bara vi mot dom på vår egen ståplats. nej skapa fest stämning så alla trivs och känner gemenskap och känner sig välkommna att bidra med vad dom nu orkar /kan eller vill då kommer nog fler komma in i det mer och mer kanske 3-4 ramsor i början och efter några månader sjunga sig hesa hela matchen. välkommna och bjud in istället för klaga gnäll peka och ge onda ögon det är vad jag tror på.

En sak som var mycket bättre i Stångebro var att sångerna och ramsorna inte hela tiden blev avbrutna av reklam och musik med alldeles för hög volym. Det har ju hänt en massa gånger att en ramsa/sång har kommit av sig helt på grund av detta. Kan man inte försöka samordna detta på något sätt? Jag förstår att man i dessa tider tyvärr behöver ha reklam, men behöver man ha en massa musik i tid och otid när det är bra drag på läktaren?