Mattias wroteVarför nöja sig med matchtröja? Släng in en rolig hatt med bjällror o en trumma per skalle också. Skulle ju bli hur häftigt som helst :wink:
Om jag måste ha Moratröja för att få billiga biljetter till CC så kan ni glömma det :-)
Nu var det inte tröja o bjällror jag tänkte ta upp här utan en fundering på hur man ska kunna få bättre fjutt på klacken.
Ett första steg är att jag funderar på min egen del i detta och kan väl säga att som ny på ståplats för några år sedan var det en enda match som det var knepigt att hänga med, fan jag var ur takt och ibland blev det fel text. Mitt sällskap som tog mig med till klacken (innanför ett slags avspärrning som avgränsade klacken då) hade nog kul åt mig eller skämdes. Men jag sket ju i det (inte bry sig om "bollocks" någon?) och kände mig som jag hittat helt rätt och trivdes. Tyvärr blev mina besök sporadiska fram till förra säsongen då jag prioriterade om pga att suget efter klacken blev starkare än andra intressen.
Antar att i mitt fall ligger det i personligheten som bara inte "hittat hem" innan jag turligt introducerades i livet på ståplats. TACK för det.
Nu över till andra omkring mig i klacken och där finns det många sköna människor som också släpper loss och sjunger, skriker och talar om för världen, motståndarna och domarn vad de tycker och tänker(?).
MEN det finns ju massor med sådana som är på varenda match och inte ens öppnar truten och det är ju för mig inte helt friskt. I en klack lever man hockey, man tittar inte på hockey och klappar förstrött. Enligt min uppfattning i.a.f.
Ett antal alternativ finns ju och ett är att locka med alla som ni känner och som är personer som inte heller kan hålla käften och då samtidigt är intresserade av LHC. Kanske inte det enklaste men några finns det säkert.
Annat då? Tja fortsätt att vara ljudliga föredömmen och försök få med de omkring er som kanske bara är lite blyga av sig.
Tredje förslaget: Kör ramsorna lite längre per gång, ja inte de mest använda för de kan ju alla redan.
Fjärde: Fråga de som är tysta eller ännu värre sysslar med annat på läktarn, t.ex tjötar med kompisarna och inte ens tittar på matchen om de inte kan tänka sig att ta sitt ansvar.
Femte: Sjätte: Sjunde: etc etc etc kom med mer förslag....
Kommentar till styrelsens arbete: Bra att presentera protokollen för det sätter ju strålkastarna på personer som lovar saker och det torde få dem mer motiverade att hålla sina löften.
Trevlig helg :-)