Köttet>
Jag har precis som du reflekterat över att resandet har gått ner senaste 5-6 åren.
Det jag tycker är anmärkningsvärt är att även priset för att åka har gått ner markant under samma period vilket borde ha renderat i en helt motsatt effekt.
Förr fanns inte en chans att en resa till gbg med biljett inkluderat skulle kosta 200:-, snarare 300-400:- plus biljetten!
Kan det vara så att det var "nyhetens behag" med Cluben i eliten som gjorde att det restes mer under den perioden du nämner? Att folk nu tar för givet att se cluben i de "stora" arenorna mot de "stora" lagen.. Jag vet inte men tycker det är anmärkningsvärt.
Vår första säsong i ES hade vi nog folk på plats på i stort sett varje match, trots att vi låg toksist från start till mål.
Minns själv hur man kunde känna sig nöjd med att torska FBK borta med ett mål eller två, dock tyngre resor hem efter 9-2 mot Leksand eller 6-1 Luleå typ men likt förbannat så reste folk på och stöttade gänget på isen..
Samtidigt var Linköpings fans omskrivna i medierna efter det tryck som oftast infann sig i gamla Stångebro, det var helt enkelt en annan mentalitet och kanske kände folk att nu ska vi visa alla de här elitlagen hur man lever fan på en läktare.
Kanske hade resandet ökat om vi hade åkt ner i Allsvenskan, att folk hade fått något nytt och spännande, möjlighet att besöka hockeylador man aldrig varit i förut och så vidare..