El Maco wroteMor Tuta wroteEl Maco wrote
Rättssäkerhet är superviktigt, absolut. Jag är helt och fullt för en fungerande demokrati inklusive laglydiga medborgare. Det senare är också en del av systemet sist jag kollade efter men det verkar lätt hamna ur fokus.
Vad menar du med den sista meningen?
Bekymrade kamrater och vänner av samhällsbyggnad borde även fundera på hur de som tas av polisen ska rehabiliteras till samhället och börja hjälpa till att bidra till demokrati och rättssäkerhet. Nu känner jag att den sidan kanske inte kommer fram så mycket utan tyngdpunkten i debatten verkar ligga på att klubbdirektören är dum och alla eventuellt avstängda är offer.
Rättssäkerhet är jätteviktigt och demokratiförkämparna i den här tråden borde därför även diskutera alternativa brottsförebyggande åtgärder.
El Maco: Du flummar ut rätt bra i dina inlägg. Diskutera saken lite mer konkret, om du kan! Säger som Heldragna, vilket brott är det du pratar om? Kom in i tråden! Inget brott är begånget. Vad är ett hot mot rättsäkerheten, mer än att man tydligen inte får träffas hursomhelst och närsomhelst, om polisen så finner lust att tycka så? Är det ett problem riktat MOT rättsäkerheten menar du om man träffas på en plats ett gäng kompisar? Tandskydd eller inte, det skiter jag i för det är inget förbjudet objekt i största allmänhet och f-n inte speciellt bra tillhygge heller. Principen att ett kompisgäng kan riskera att bli visiterat för att skydda vad? Knappast rättsäkerheten iaf.
Och återigen, vad är det som gör att detta har med att vid annat tillfälle besöka en arena, heja på LHC? Inget har ju hänt där?
Även om någon nu skulle bli åtalad för något som på en annan plats, vad har det med "huliganlagens" tillämpning och denna tråd att göra? Var är associationen med LHC (förutom i media).
Men du dömer folk på orelaterade händelser som du inte har en aning om - hur f-n (rent ut sagt) får du ihop det med en demokratisk samhällsyn! Alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats, men somliga behövs det inga bevis för att "man" ska kunna döma. Det är vad du säger översatt i klarspråk. Pragmatisk rättskipning mao. Påföljd utan att din sak blivit utredd, du blivit hörd inför rätt eller ens fått ge din syn på allt. Om någon kan koppla ens (tänkta) förehavanden till en hockeymatch en halvmil bort, ett par timmar senare - då är du rökt och då ska du bara ha det! Det är inte demokrati, det är fascism! Och du gillart! SKITKASS
Är allt man gör i livet automatiskt associerat med Cluben bara för att man är LHC-supporter? I så fall måste nog iaf jag f-n ändra livsstil, annars kan jag snart inte gå på hockey längre.. Jag är troligen inte ensam. Eller räcker det med att man håller sig helt i "normalspåret" bara på matchdagar?
Vilka andra typer av outredda misstankar tycker du ska föranleda omedelbar avstängning?
Kan man egentligen gå på hockey om man är med i en swingersklubb? Om man gillar att titta på nakna tjejer i övre tonåren som dansar och betalar för det? Kan du komma med något som inte är comme-il-faut och som inte ska bekämpas med alla tillgängliga medel, om så odemokratiska? Varför inte det i så fall? Vad är skillnaden, mer än bara PERSONLIGT F-CKING J-VLA TYCKANDE!
Politiskt korrekta skithögar är f-n det värsta jag vet! Jag har annars enorm tolerans, liberal som jag är.