Acke wroteOch nej, jag är fortfarande inte intresserad av styrelsearbete i White Lions.
Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan denna sista mening och resten av ditt inlägg?
I övrigt håller jag förstås med dig. Att någon enstaka supporter skulle stängas av i samband med införandet av den "intressanta" huliganlagen var väl inte helt oväntat, och du och jag har nog genom åren haft en del olika åsikter om vad som är vettig läktarkultur och vad som är risigt uppförande. Icke desto mindre så träffar du förfärande rätt när du skriver "utrensningen av aktiva supportrar har pågått allt för länge" eftersom tendensen pekar på att det är precis vad som händer i Cloetta Center idag.
Den som skriker icke korrekta ord, hötter med knytnäven åt domare och motståndare, pekar finger åt bortaklacken osv riskerar numera omedelbar avstängning. Ett smidigt sätt för LHC att bli av med obekväma element.
De i LHC's ledning som själva har spelat i laget (ni vet vilka ni är) borde använda ert minne och komma ihåg att det fanns en tid när ni älskade oss just för att vi var så jävla obekväma. Ett flertal motståndarlag har genom åren fått stora darren av den "otäcka" publiken i Linköping. Då ville ni inte stänga av oss...