köttet wroteEnligt det senaste jag hört (hörsägen, inte verifierade fakta) så finns det inget beslut om åtal mot den person som blivit avstängd, varför jag tycker polisens agerande bör ifrågasättas. Jag ska nysta mer i vad som gäller.
En personlig reflektion är att även LHC's agerande kraftigt bör ifrågasättas då det inte är deras sak att stänga av folk för saker som händer långt ifrån arenan. Anledningen till min åsikt i fråga om LHC's agerande är att de i så fall lika gärna kunde stänga av någon i LHC-tröja som knockar någon på krogen i ett fylleslagsmål. Ett extremt exempel kanske, men rent faktiskt är det vad som skulle kunna bli följden om man låter allsköns personer leka myndighet.
Om det är som jag tror så har LHC på något sätt fått goda indikationer på att det var fråga om att det var ett gäng Casuals som var ute efter att i en uppgjord fight "försvara" LHC:s färger.
Skulle gissa på att LHC tycker att det angår dom i allra högsta grad ifall ett antal personer ska "stötta" laget genom våld och olagligheter.
LHC:s syn är med allra största sannolikhet att det bidrar till ett dåligt rykte för föreningen, försämrar relationen med mycket viktiga sponsorer osv.
Dessutom, om min teori stämmer, så kan dom troligtvis anse att individerna ifråga är en säkerhetsrisk inne i CC.
Ovanpå detta så har Cluben ett ansvar för säkerheten, för supportrarnas beteende osv både juridiskt, och inför Hockeyligan.
Jag tror att Clubben vare sig vill riskera att underlåta sitt ansvar för säkerheten, eller att framstå som handfallna inför sponsorer, publik m.fl.