Jag menar inte att det skall vara fritt fram att slå in fejset på varandra bara för att man har lust, jag stör mig mer på den extrema demoniseringen av de som vill göra det. I det stora hela, ganska "oskyldiga" brott om man jämför med jävligt mycket annat inom samhället som sker dagligen.
Bisarra jävla påståenden från folk och journalister som säger att de inte kan vara idrottsintresserade eller älska sitt lag, varför skulle de inte kunna göra det? Så alla män med våldsbenägen natur är med automatik inte idrottsintresserade, och kan inte älska ett lag?
Visst skulle vi kan få 100 % huliganfritt på stora idrottsevenemang i Sverige. Men då får vi börja utesluta en jävligt stor mängd män, som har det "i sig" att kunna bli huligan, beroende på små marginaler och miljön man är uppväxt i under livet. Det finns en otroligt stor mängd män som skulle kunna bli huliganer. Om tex Wayne Rooney, Paul Gascoigne, Diego Maradona och mängd hockeyspelare inte varit så bra inom sin idrott, hade de kunnat varit en av de "avskyvärda" huliganerna - utan tvekan. Man får kanske punkta varenda dagisunge eller lågstadieelev med våldstendenser i tidig ålder, risken finns ju att han kan komma in på en arena i framtiden och dessutom gilla ett lag.
Frågan är om jag skulle gilla ett sånt samhälle...