E´ wroteSå polisen säger alltså det?? Konstigt att dom ringar in 30 personer med 30 poliser och bara låter Djurgårdarna gå fritt runt i stan! Vet inte att det någonstans kommit fram att det fanns några Djurgårdare i stan med intentioner att slåss mot några från Linköping. Ta gärna fram bevis på det här och utgå inte från polisens antaganden. Bara för att jag antar vissa saker behöver inte det vara lika med sanningen! Men polisen har ju sten koll på allt, eller?
Gissningsvis så hade polisen som strategi att se till att "boxen" aldrig skulle äga rum.
Undrar för övrigt hur du tolkar munskydden, jag känner inte någon som skulle komma på tanken med att springa omkring med sådana när man enbart är ute efter att träffa ett antal kompisar, att påstå något annat än att det var frågan om att man var ute efter en box. Kan knappast ses som en dålig bortförklaring för att slippa få skit för det man faktiskt var ute efter.
Precis som det faktum att inget hände, du kan ju försöka övertyga mig, och en del andra här, att inget hade hänt om inte polisen hade ingripit.
För övrigt så kan polisen mycket väl ha försökt att ingripa mot "djurgårdarna", och antingen misslyckats, eller lagt locket på av "utredningstekniska" skäl.