Jag har aldrig läst att han tackat nej, däremot att han vill spela utomlands. Det ger två alternativ: antingen värvar man inte Taffe och hoppas att Zacke inte ska få några anbud, men riskerar då att stå utan andracenter när säsongen drar igång och marknaden är tömd, eller så värvar man Taffe och tar det säkra före det osäkra. Jag kan inte se hur LHC gjort fel här. Kan inte heller klandra Zacke för att vilja spela utomlands, eller för att skriva på för något annat lag om han inte får något bra kontrakt utomlands.
Sen kan man ju förstås spräcka budgeten, likt man avsåg göra med Junland 2010, som du säger. Jag hade inte gillat en sån manöver dock. Jag ser inte Zacke som någon stjärna utan som en stabil tvåvägscenter som kan bära upp en andrakedja utan att glänsa. När han dessutom så tydligt klargjort i flera års tid att hans prio ett är att spela utomlands så länge han har anbud så tycker jag inte att det är värt att riskera ekonomin för honom, speciellt inte när vi precis gjort över 4 millar och halverat vårt egna kapital. Men det kanske bara är jag..