fever wrote
Så är det ju såklart samtidgt som jag tror det varit extremt skönt för Carl att kunna spela in sig i Bruins utan press. Ingen förväntar sig 50p från en tredjecenter. Läser en del på Bruins forum och de tycker ju att han är topp 6 spelare bland forwards. Lägger man in hans lön i beräkningen så är det en steal. Calle funkar ju dessutom sjukt bra i bruins spelstil så jag tror han kommer få en fin utveckling på sin lön nästa år. I slutspelet matchades han ju till viss del med Louie och Bergeron och det är en minst sagt stabil andraline. Måste säga att jag är otroligt imponerad av hans utveckling. Han har tagit sitt spel till en ny nivå och lyckas hela tiden befinna sig i händelsernas centrum även på den högsta nivån. Riktigt kul!
Nu är jag lite petig men Söderberg var tredjecenter (mellan florek-loui) genom hela slutspelet, alltså inte i någon andraline (marchand-bergeron-smith de senaste 70 matcherna). Däremot spelade han, loui och bergeron i andra pp-linan ihop samt vid vissa tek i egen zon.
Med det sagt så var Söderberg en av få i Bs som kommer undan med betyget väl godkänt i slutspelet och han var t.o.m. dominant i vissa av matcherna. Inte illa för en tredjecenter. Efter den här säsongen står det ganska klart att Söderberg hör hemma i topp 6 men med ett år kvar med låg caphit så blir han nog kvar som tredjecenter även över nästa säsong. När det är dags för nytt kontrakt dock så har Bs angenäma problem för jag har svårt att se att de kan behålla Carl, Bergeron och Krejci när alla vill spela center. Bergeron är untouchable så då kommer det stå mellan Söderberg och Krejci.
För övrigt är det jäkligt kul att Söderberg går under smeknamnet "the Yeti" i fanskretsarna för att det tog så lång tid innan han kom över att de började ifrågasätta hans existens...