Dags igen. Plockar mina namn utifrån vad jag uppfattar som gemene mans förväntningar.
Flipp
Nick Shore - Vill ha ett par år med feta pesetas i Tyskland innan karriären avrundas och kommer steppa upp rejält. Kanske inte till samma nivå som vi trodde han skulle ha när han kom hit men efter fjolårets haveri och allmänna förväntningar inför 25/26 får det ändå räknas som flipp.
Ignatjew - har låtit detta marinera under sommaren och känner att jag älskar att Karl M har fått handplocka den här snubben. Förväntningarna ligger väl på att han och Myren ska dela broderligt på matcherna. Nånting säger mig att finnen tar förstaspaden en bit in på säsongen.
Bubblare: Lawner - går knappt att ha lägre förväntningar. Allt talar för en bättre säsong. Även Ty Rattie bör nämnas med samma motivering som för Shore.
Flopp
Remi Elie - SHLs bästa spelare när han går in i sitt beast mode. Med nytt, långt kontrakt på fickan tror jag vi kommer få se mer av den den andra halvan av hockeyns Dr Jekyll & Mr Hyde, dvs den Elie som ser bortkommen och ofokuserad ut och mest snubblar runt på isen och fipplar med pucken. Och som en följd av detta kommer han också vid nån punkt skada sig och vara borta ~20 matcher.
Karlström - skrivs upp som vår nya förstacenter men vet få exempel på spelare som återvänt från en >halvårslång knärehabilitering och presterat på samma nivå som tidigare. Hopps bara att han gör det på sikt (till 26/27) och att det inte är en sån här ”det kändes aldrig lika bra igen efter den där skadan”-story vi får bevittna. Förutspår iaf en ny James Wright här till denna säsong. Defensivt inriktad, orörlig och uddlös framåt.
Bubblare: Bakke - SHL-tempot blir för mycket och blir totalt intetsägande när han inte får spela PP längre.