Känns som att Hv är i gungning, Tror INTE de kommer studsa tillbaka likt förra gången som de ryker
Kvalet Modo-HV
Vi får hoppas att Nubben kommer tillbaka till HV71 till nästa år. Hans dyra kontrakt rivs om hv71 åker ur. Vem vill inte se tex Tedenby på kontrakt för ca 270 i månaden för HV71.
Känslan nu är väl att. Modo tar det, främst tack vare bättre målvaktsspel. Men jag hoppas HV håller ut och blir kvar.
Mötena med HV är ju betydligt roligare än Modo.
- Redigerad
Stople in du är nog inne på något, det finns en plan att åka ur för att slippa betala alla spelare o tränare de köpt ut
Vill att HV blir kvar och att DIF går upp.
Jag går hellre och tittar på LHC-HV än LHC-Modo nästa säsong. Jag pratar hellre om HV än om Modo med mina hockeyintresserade vänner nästa säsong. Jag vinner hellre mot HV än mot Modo nästa säsong. Jag hånar hellre ett dåligt HV än ett dåligt Modo nästa säsong. Jag förlorar ta mig fan hellre mot HV än mot Modo nästa säsong. Så för mig är valet solklart.
Sen kan de få lida ett tag i kvalet, det skulle sitta fint!
HV ska ut, inget mer att säga om det.
Hoppas Modo åker så vi kan plocka deras målvakt.
Jag hatar Modo mer än HV och det blir bättre publikmatcher och ett par riktigt korta resor med HV. Jag därför lite på att Modo åker. Men det blir kul oavsett!
HV71s fans hatar oss, så för mig får dom gärna åka ut, visst kul med ‘derbyn’ men med intresset som är nu har vi ändå bra publiksiffror.
Hotspurs HV71s fans hatar oss, så för mig får dom gärna åka ut, visst kul med ‘derbyn’ men med intresset som är nu har vi ändå bra publiksiffror.
Ta en kik på Twitter, alla hatar oss. Men, de hatar å andra sidan alla lag som är i ropet av olika anledningar.
Jag är helt övertygad om att många HV-fans skulle älska att vi åkte ut. Men jag tror samtidigt att många HV-fans åtminstone skulle föredra möjligheten att vinna mot oss framför Modo.
Börjar redan fundera på vilka man kan tänka sig sno från det laget som åker ut, skulle säga dessa (utan att veta om någon av dessa redan är klara för nåt annat lag)
MoDo: Niederbach, Aagaard, Södergran, Lehtinen
HIV71: Borgström, Ang, Alsing
Jacke Borgström redan klar för Schweiz, Ang hade suttit ganska fint dock
Intressant att Modo redan börjat sälja biljetter till kvalet. Trodde man väntade med det tills det var klart i teorin.
Förstår inte varför folk är så sugna på Lehtinen.
Känns som en kopia av Heljanko.
K-man Med skillnaden att han presterat bra i SHL två raka säsonger. Med det sagt, jag vill inte ha in honom
Denna säsongs Golgatavandring innehåller mest lidande ändå, och kval vet vi hur det fungerar. Gäller att samla pengar nu på minst 2 hemmamatcher till.
Modo har klara plus i målvakt och en coach som agerar mer.
HV har plus i att kunna vinna hockeymatcher trots 40-3 i skottstatistik i baken emellanåt. Och får vi tillbaka powerplay-Borgy från december och Modo drabbas av tillfällig amnesi gällande hur enkelt man stoppar en one-man show så är det ett plus till.
Finns ett litet plus i form av att Modo-spelare går ut i media och skapar uppförsbacke åt sig själva genom att säga att de kommer vinna lätt.
Men det ser mörkt ut hörni, gäller att det krigas från start när vi anländer i Mordor.