Cluben89 ja, lite rimligare domare så tar hv denna matchserie.

Ja det får vi verkligen hoppas att HV tar hem denna serie. Fast skulle HV åka ur får vi se till att vi kan värva Ang och Petersson.

HNez Daniel Fernholm är där uppe och konkurrerar

Hjärnan säger att jag ska hålla på håve, derbyn är kul. Men hjärtat skuttar av glädje, inte för att jag gillar självgoda “heart of hockey”, utan för att det är så djävulskt härligt att se håve och deras proppmätta fans lida.

Karma kommer äta upp mig och min skadeglädje när mina kackerlackor dansar runt kvalstrecket igen…

Kallzon haha ja så extremt konstigt, står där och håller i en pizzabit

Han är så fake Blomman. Helt otroligt.

Han försöker spela cool, men inombords gråter han.

Jag hoppas nog att HV tar hem det i slutändan, men bra att Modo vann denna matchen. HV-supportrarna kan gott få svettas ett tag 😏

Visst att Borgström inte var tillgänglig, men att gå från ett av seriens mest effektiva PP under hela serien till att bli klippt odugliga när det väl gäller. Tufft!

Sen behöver man nog få tillbaka Dichow illa kvickt, har ju ändå varit stabil i slutet av serien och Alnefelt känna ju bara fladdrig. Maken till tavlor han verkar rada upp denna säsong och första målet idag är ju helt jävla obegripligt hur man kan släppa på denna nivå, inte ens Lundström släppt sådana där rejäla tavlor.

Matte Kjeppkinesen fixa hit din kusin till nästa säsong!

Kineser brukar ju vara billiga i drift, men jag anar att den där kinesen är dyrast i Norra Europa när den här säsongen summeras. Han är för bra för SHL. Schweiz igen?

Bara en öppen fråga. Om vi hade stått i kval mot Modo, tror ni det hade varit lika många i deras forum som hade skrivit att de hoppas att vi vinner? Det tror inte jag.

Kjeppkinesen Jag är något inne på det spåret med. Tror att han är förlorad för HV oavsett om de håller sig kvar eller inte. Känns väl spontant som att han t.o.m kan få chansen på andra sidan pölen.

stahl Ok, förstår. Då är det illa.

Kjeppkinesen

Verkar ju trivas i SHL, hade det ju lite tuffare sista två säsongerna i Schweiz. Åker dom så hade det ju kittlat att försöka locka hit honom och sätta honom i samma kedja som Elie.