Linköping - Malmö, 4/3 - 19:00 (TV4 Motor)
DragskottsDan Vi får vara nöjda med ingenmansland,
Nej absolut inte.
Skulle det bli ingenmansland får man se det som en slags vinst eller snarare lättnad med tanke på hur det sett ut både på isen och i tabellen. Nu grämer jag mig något enormt för matchen mot Örebro för knappt 2 veckor sedan där vi faktiskt var det bättre laget i tre perioder men ändå lyckades förlora och slarvade bort den matchen. En vinst där och vi hade varit på samma poäng som Örebro och haft en rejäl chans på slutspel.
Kjeppkinesen Ambivalensen är på topp. Ja, nej och kanske blir svaret.
Ja - jag tror fortfarande att HV har en pyttelite bättre chans mot LHC
Nej - Jag vill inte att någon av HV eller LHC åker ur
Kanske - ändå kul med massor av E4-derbyn i rad fyllda med känslor
stahl Kanske - ändå kul med massor av E4-derbyn i rad fyllda med känslor
Vi är ju lite kluvna härinne på Bullen… det är som sig bör att man ger uttryck för att det bästa som kan hända är att ärkefienden åker ur SHL. Den största fienden SSK verkar ju bofast i HA så då återstår HV.
Men jag håller nog med dig ändå, matcherna mellan LHC-HV är de känslomässiga höjdpunkterna på säsongen med sjukt bra drag i arenan. Modo väcker inga känslor alls hos mig, förening som ser tillbaka på fornstora dagar med Foppa, Näslund m.fl… 50-plussare idag… men folket däruppe anser fortfarande att Övik är svensk hockeys Mecka.
Så jag ser helst att Modo ryker…
Spela ut Modo bara. De känns fortfarande som ett Allsvenskt lag.
Ta upp Djurgården och stäng sedan ligan.
Någon som läst eller hört något om Kovacs? Var ju lite oroväckande med smällen han fick i slutet?