Vi får se om det blir lättare mot bif på lördag…
Luleå - Linköping, 11/2 - 19:00 (TV4 Sport Live 1)
Jaha å nu blev 2 poäng till bakom modo usch det här känns inte bra alls. Å så massa jävla lek I sand på torsdag.
- Redigerad
-10 Poäng till top 6 (samma som förra omgången)
-7 poäng till missat playoff (-2 sen förra omgången)
-3 poäng för att slippa Play out (-2 sen förra omgången)
4 poäng ner till sista platsen (samma som förra omgången)
33 poäng kvar att slåss om
Har börjat tröttna på detta nu. Skiter i om det blir HA eller SHL nästa säsong. Ge mig april bara
Jirpo Tycker inte att något är direkt otagbart. Men tex kring 2-0 är han extremt långsam i sin sidledsförflyttning.
Jag tyckte det var störigt bra avslut från Luleå på samtliga mål. Men håller ändå med om att Myren kändes ihålig idag. Att han är seg och yr är vida känt. Bara att komma igen. Werner tyckte jag såg ännu segare ut, om det ens är möjligt.
Känslan på väg hem från en ”trevlig” kväll hos en Lule-kollega.
Fantomen fan så sugen man blev på att se den filmen nu.
Ja ni.. vart fan ska man börja. Som många skriver, vi gjorde det bra i 40 minuter! Men vafan gör det? Vi kan inte längre vara nöjda för att vi gör det bra i två perioder. I hockey handlar det om att göra flest mål och tro fan att vi misslyckats med det alldeles för många gånger denna säsong. Jag blir så oerhört frustrerad på den underprestation detta laget visar. Vi kan inte falla magplask i 20-30 minuter, det har vi fan inte råd med. Jag vill se mer hjärta, desperation och uppoffring från samtliga innan jag kan vara ”nöjd” med en förlust.
Hulta och rissanen, sära på dom direkt. Vårt boxplay har sett katastrof ut senaste matcherna, vi blir för små och lätta att göra mål på. Vart är rattie?
Plus i kanten till Max Martin, såg spännande ut.
Tack och godnatt.
- Redigerad
Vi får ta med oss en sak. Vi har ett nytt backpar som verkar fungera utmärkt. Pepsi Max och Fantan(26,5). Det är en fröjd att se hur dom spelar sig ur situationer. Det blir inte farligt nästan någon gång.
Tvärtom så skapar Rissanen ( Hulta ) farligheter utan att det är farligt. Rissanen måste skapa sig mer tid, genom att röra benen. Han är alltid två och blir sedan tvungen att låsa pucken. Han behöver en ocean av tid för att få iväg en bra passning. Har han tid fungerar det.
Jag tycker för övrigt att vi gör en riktigt bra bortamatch mot Luleå, förutom sista tio. Bara att skaka av sig denna. Ibland blir det bara såhär i hockey. Bästa insatsen garanterar inte vinst. Håller vi liknande nivå resten av serien, då tror jag vi slipper kvala.
Myrenberg har såklart inte sin bästa dag. Ändå går det inte att lasta honom för förlusten. Avsluten var bra ifrån Luleå. Vi har tyvärr åkt på några såna förluster i år, där avsluten varit omänskligt bra. Normalt går några avslut i virket eller utanför. Men inte idag.
Vi har ju tidigare kunnat räkna bort några mål också pga storspelande målvakt (Högberg).
Mitt förtroende för PJ är helt borta. Tyckte han verkade vettig först men hans beslut gör det mycket väl kan bli allsvenskan. Skulle vi hålla oss kvar lär han väl göra massa nya dumheter.
Svaga backsidan. Idag i omgång 41 är backsidan komplett för första gången. Att inte förstärkt den med vettigt namn under hela tiden är makalöst dåligt.
Scoutingen och värvningen av Heljanko.
Förlänga med både Östman och Jakobs. Arla är ju ingen succé heller.
Massa dyra forwards som gör vissa bra saker ibland men på tok för dåligt för vad man betalar.
Satsa på vettiga tränare och en shl mässig backsida så hade man nog varit I en sits Idag. Men dessa saker är helt självförvållat av PJ.
Rissanen har varit inne på totalt 28 baklängesmål på 40 matcher i +/- statistiken, nästan en tredjedel (9 st) är i matcherna mot Luleå.
Luleå: 9 baklängesmål på 4 matcher
Ö. SHL: 19 baklängesmål på 36 matcher.
Såg inte hela matchen och vill inte på något vis peka ut honom för förlusten, var bara så sjuka siffror som stack ut och som jag ville dela med mig utav.
Kommer ni ihåg när vi låg stabilt över 80% i BP och faktiskt kunde hantera den spelformen, good days. Senaste tre säsongerna är fan ingen vacker syn.
24/25 - 72.38%
23/24 - 74.40%
22/23 - 77.70%
Rob Vem kom in för tre säsonger sen?
I dag var det tombola som satt ihop vår laguppställning. Noren skulle ta ner en puck med bröstet, Trodde det var fotboll men tyvärr det var det icke. 2-0 i baken blev facit i stället. 3 och 2 blev en katastrof tyvärr och -4 o -3 blev facit. Varför i helvete ska det laboreras så här för ? Vi har en backsida som spelat hyfsat och nu fick vi in 5 o 26 också. Dessa plus 3 o 27 samt 2 och 8 måste väl vara de givna mot Leksand. Helst skulle jag ha Öhrqvist som sjundeback men man kan kanske få allt man önskar. Bland forwards borde vi spela med det som har funkat. 21-61-23 i Lina 1 Sedan har vi Lina 2 18-73-90 Lina 3 41-19-39 En fjärdeline med 14-11-20 Hoffa o Lawner Extra Kan inte begripa varför man dribblar så in i helvete. Hjälp våra målvakter så inte alla avslut hamnar i den farliga skottsektorn rakt framifrån. I dag var alla mål därifrån.