LaumannBingo ja sist han fick 3 starter i rad gjorde han 2 riktigt bra matcher och sedan i den tredje föll det tyvärr ihop ganska ordentligt ganska snabbt, varpå Ankan byttes in. Får hoppas att det går bättre ikväll.
Linköping - Brynäs, 7/1 - 19:00 (TV4 Motor)
Tror att båda myrenbergarna spelar, och att de gör storsuccé ikväll!
Vinhandlarn Tror att båda myrenbergarna spelar, och att de gör storsuccé ikväll!
Det hade jag gillat!
Vinhandlarn Om det stämmer som nån skrev att hävan & myrenberg var kvar efter & körde jobbigare teknik har jag svårt att se myrenberg spela
Vinhandlarn Jonte M tidigast nästa vecka
Blir intressant att se om vi kan vara mera spelförande på hemmaplan eller om vi fortsätter med det defensiva spåret likt dom två senaste bortamatcherna. Tror i vart fall inte vi kan backa hem för mycket utan måste störa Brynäs högt upp i banan och vill se aggressiv forechecking från samtliga forwards ikväll. Hur svårt ska det vara att samtidigt spela frejdigt och offensivt men ändå klokt och systematiskt? Tycker egentligen inte vi har lyckats med det någon gång denna säsong och här hoppas jag Ante kan hitta den rätta balansen. Är det ikväll det vänder även spelmässigt?
På pappret är vi inte ett dugg sämre än Brynäs så se till att vinn detta nu med rätt inställning!
- Redigerad
Leo Jonte såg betydligt tröttare (och långsammare) ut än Hävelid på is där och då.
Fullt rimligt. I väntan på att han har toppflås kan han ju dock med fördel användas i ströbyten några minuter per match på offensiva tek, i PP etc. Så länge det inte är någon fara för skadan förstår jag inte varför man måste invänta fysiskt toppskick. Vi har backar i rostern som är en fullständig katastrof på den här nivån.
EDIT: PP kändes dock hypotetiskt att skriva eftersom vi typ aldrig får det numera. 1 PP per match i de tre senaste..
- Redigerad
Hoff på bänken igen.
Här blir det tydligt tycker jag att Ante satsar på defensiven. Han väljer Lawner före. Tänker att att man tycker Lawner håller positionsspelet bakåt bättre än Hofbauer.
Myrenberg i mål idag också alltså! Nu är det upp till bevis Myrenberg. Han har inte visat att han håller flera matcher på raken, nu är det dags att kliva fram grabben!
Nu är Kreu tillbaka som 7e back så Hävelids tur vara utanför laget.
Värva en back nu PJ!
Hoppet är det sista som överger… Men känner mest frustration och tomhet.