Heldragna wroteVad var felet idag då Bama? HV var ju knappt med på isen! LHC var totalt överlägsna o vann enkelt! Men det beror väl på att vi har seriens klart bästa målvakt!! Med det spel HV visade upp idag så blir det att spela åttondel för er!!
Såg inte matchen så jag kan inte uttala mig men Hv har hela säsongen haft svårt mot LHC men lätt mot Frölunda.
Min syn på Hv´s problem är att LHC och Hv spelar ganska liknande spel men LHC är mer rutinerade. Hv har en tät defensiv (inte lika tät som LHC) och bygger på snabba spelvändningar och eftersom LHC nästan aldrig går bort sig har Hv väldigt svårt.
Jag tycker det är en otrolig sensation att Hv vann superelit för om man ser på spelarmaterialet är både LHC, VF och DIF bättre än HV.
Hv har bara 5 spelare födda 87 och inga av dem är tongivande. Bland spelarna födda 88 har vi inte heller några stjärnor men endel bra spelare. I 89 kullen finns det 5 landslagsmän och så har vi Sveriges bästa spelare född 90. Om 1-2 år är vi en av favoriterna till sm guldet.