Eftersom det tydligen varit ett himla gnällande om off topic hit och dit så svarar jag på Peters inlägg här.
Håller helt med dig Jajje... Vi har många yngre talanger som man håller utanför A-laget. Ett bevis på detta är att man är klart bäst i J-20 superelit, men varför man har med 4 st överåriga backar när man skall utveckla spelare i junioråldern har jag ingen förklaring på?
Varför lånar man inte ut dessa till seniorlag på lämplig nivå, om man vill behålla dem inom den egna organisationen, alternativt ger dem chansen i A-laget.
Utan att vara taskig så anser jag att det just nu är det ett "fjäskande"/"gullande" med en junior, Junland. Han har inte riktigt "hängt med" i tempot, varpå det blir hakningar och utvisningar. Oavsett om man har A-lagskontrakt eller ej så tycker jag att man skall spela med den som är "bäst för dagen" och jag är inte säker på att det är Junland av de yngre backarna.
Missförstå mig inte nu, det är klart att man ska ha tålamod med en sådan talang men varför Gunnarsson som spelar "enklare"/"rejälare" inte får samma chans, kan jag inte förstå. Redan förra året var han Arbogas absolut bästa back, i ett bottenlag i allsvenskan, så att han är mogen för seniorhockey (även erfarenhet redan som B-jun i div 1) råder det inga tvivel om.
Vi har även Svensson som jag tycker är mycket mogen i sitt spel och som hålls utanför A-laget, trots sin storlek är han stenhård.
Anledningen till att man har Robert Svensson, Christoffer Dahla och Daniel Lidman i truppen beror på att Cluben inte vill släppa taget om dessa. Och dessutom inte hittat bra alternativ åt dem. Christoffer Dahla värvades som ersättare åt Robert Svensson som var på väg härifrån ett tag, men då Svensson stannade gjorde även Dahla det likaså. I övrigt ska man ha i åtanke att J20 slussar in mycket yngre förmågor nu i 88:or och 89:or, och då måste man även ha kvar några rutinerade rävar som kan dra lasset tills det är dags för de yngre att ta över.
Erik Lindhagen fick chansen i en match jag har väldigt starkt i åtanke. Tror det var mot Mora ifjol, och han imponerade verkligen! Visst, alla är inte supertalanger a´la Bäckström men det finns många bra spelare i J20 som bör få chansen när A-lagsspelarna sviker och är på tok för dåliga för elitseriespel. Man behöver inte vara en supertalang för att få chansen. Motivation kan slå klass, det vet vi.
I övrigt instämmer jag att Gunnarsson borde få chansen. Han räknas egentligen inte som att han tillhör J20 eftersom han har kontrakt med A-laget och eftersom tydligen inte Cluben vill matcha honom eller hitta en annan lösning har han inget annat val än att spela med J20 för att få istid.