Kjeppkinesen jag skulle bli oerhört förvånad om man gör det. Främst för att man ju i sådant fall måste få fatt en duglig ersättare för andraspaden. Oavsett hur mycket man tycker myren håller för en förstaspade så måste vi ju ändå ha en SHL-mässig andraslips som kan ta 10-20% (minst rimligen) av matcherna och som dessutom är tillräckligt bra för att få stå alla matcher om myren går sönder.
Örebro - Linköping, 23/11 - 18:00 (TV4 Sport Live 2)
Cluben89 Bättre skärpa framåt i avsluten så hade vi absolut fått med oss 3 poäng från hemmamatchen, men gör man 0 mål hemma så tycker jag ju att det ligger väldigt långt ned på kritiklistan att ens delvis lasta keepern för förlusten.
Jo precis, LHC borde ha gjort ett par mål den matchen. Det var det jag försökte få fram.
Istället för att dissekera enskilda mål i oändlighet, anser du att Heljanko har varit svag runt plocken? Tänker mellan benskydd och plock samt ovanför plocken.
- Redigerad
Stäng ner ÖHK kedja med Karlqvist-Kossila-Puistola så har vi en stor chans att ta poäng. Gjorde 5-6 av målen mot Modo
- Redigerad
Metallica främst ovanför plock har han släppt in fler mål än vad man hade önskat sig, det skulle jag säga. Skulle även säga att merparten av dessa har varit från skyttar i riktigt farliga lägen där dessa har tillåtits skjuta relativt ohotat och kan väl främst bara konstatera att det såklart är en nackdel i de lägena att han är liten (i sitt spel), det vill säga han är sämre på att rädda de riktigt vassa avsluten, varpå han alltså är mer beroende av att ha ett disciplinerat försvarsspel framför sig än en stor målvakt likt Högberg.
Sen har han släppt några/någon regelrätta grodor (badbollar om du så vill) (åtminstone någon på plocken, tänker på mot Luleå var det väl) och ja dessa ska han såklart kritiseras för, men här blir det ju liksom en forumsanning, som mer eller mindre alla hoppar på, att det är primärt dåliga målvaktsinsatser så fort han släpper in ett mål när vissa mer frekventa skribenter verkar gjort det till sin säsongsmission att bajsa på Heljanko.
Jag menar ditt inlägg om förra matchen mot Örebro. Tycker du att det verkligen var sakligt och nödvändigt (baserat på den matchen) att slänga med den dissen av Heljanko för det målet? Edit: om nu poängen du ville få fram var den du nu uppgav (dvs att LHC borde gjort några mål och vunnit matchen).
Cluben89 Jag menar ditt inlägg om förra matchen mot Örebro. Tycker du att det verkligen var sakligt och nödvändigt (baserat på den matchen) att slänga med den dissen av Heljanko för det målet? Edit: om nu poängen du ville få fram var den du nu uppgav (dvs att LHC borde gjort några mål och vunnit matchen).
Ja det var både sakligt och nödvändigt. Frågan är snarare varför du inte reagerar om man kritiserar Aronsson eller Törna men så fort man nämner Heljanko så kommer du in och vevar.
Utifrån hans lön och roll har han underpresterat. Det är bara att tugga i sig. Nu har snart hela tråden börjat handla om en spelare som troligtvis inte kommer vara med i morgon heller, så vi kanske ska byta blad och diskutera något annat kring matchen mot Örebro.
Metallica så fort jag vänder mig mot en specifik sågning av finnen från dig som i det här fallet så faller ju du tillbaka till ”helhetsbedömningen” istället för att som du kunde gjort här då: motivera varför det var nödvändigt att benämna Örebros mål på honom i den matchen som en ”badboll” när poängen du ville få fram var att vi hade vunnit matchen om vi haft lite bättre skärpa offensivt och gjort några mål.
du verkar tycka att det är på sin plats att kritisera honom i alla lägen baserat på din (subjektiva. Jag vet det finns många fler här som delar bilden det förnekar jag inte) bild av hans totala prestation såhär långt, vilket jag tycker är onyanserat.
Nej förhoppningsvis ska han bara vakta båsdörren imorgon vilket jag redan varit ganska tydlig med.
- Redigerad
Cluben89 du verkar tycka att det är på sin plats att kritisera honom i alla lägen baserat på din (subjektiva. Jag vet det finns många fler här som delar bilden det förnekar jag inte) bild av hans totala prestation såhär långt, vilket jag tycker är onyanserat.
Kjeppkinesen grattis, du lyckades helt missa poängen med det jag skrev.
Även du tycker alltså att man i alla lägen ska kritisera/kasta skit på någon bara baserat på den samlade bedömningen? Helt oavsett aktuell situation, bra att veta.
Cluben89 så fort jag vänder mig mot en specifik sågning av finnen från dig som i det här fallet så faller ju du tillbaka till ”helhetsbedömningen”
Vi har haft dessa diskussioner flera gånger men jag tror ärligt talat inte att det ger någonting. Exempelvis när jag pekade ut misstag han gjorde på specifika mål mot Malmö. Det är mest ett hårklyveri som inte ändrar min eller din ståndpunkt.
Han har absolut gjort några bra matcher och jag var på förhand väldigt spänd på hur kan skulle leverera i LHC.. Men totalt sett har han inte levt upp till väldigt rimliga förväntningar. Sitter man på 250k i månaden och är en uttalad förstamålvakt så ska man kunna leverera i nivå med detta. Det är möjligt att han höjer sig framöver och det hoppas jag också på. Men man kan inte bedöma någon utifrån ett fiktivt scenario utan jag tittar på hans insatser som han faktiskt har stått för hittills.
Kjeppkinesen Precis. Siffror som är så enkla att tolka att tillochmed jag kan förstå dom. Har vi en målvakt som står en överväldigande majoriteten av matcherna och ligger på 89,1% så blir det troligen inget slutspel för LHC. Så är det bara. Säger som min goda vän inne på bolaget
Hade jag fått den frågan på bolaget så hade jag slagit ner intervjuaren. Gubben talar klarspråk!
Metallica japp, vi har tidigare landat i att vi inte kommer landa i samsyn kring den samlade bedömningen och så får det vara. Tror jag till och med skrivit det tidigare.
Då får vi väl också komma överens om att vi är oense om matchen senast mot Örebro då, vilket var det som jag högg på. Du tycker att vi dels förlorar den matchen pga en målvaktstavla, vilket jag alltså inte håller med om.
Som jag tolkat dig så tycker du dock att huvudsaken till att vi förlorade den matchen var ineffektivitet framåt (vilket jag är enig i), men det var ändå i din mening en så pass grov målvaktstavla att det var viktigt att belysa.
Hoppas vi håller 0an imorgon så slipper vi ha denna diskussionen igen redan efter denna matchen (oavsett vem som står).
Måste vara en bugg på bullen. Jag klickar på matchtråden men hamnar hela tiden i tråden om Heljanko.
Halvjanko*
Nog om Heljanko vs Myrenberg.
Angående morgondagens match, vi möter Örebro i troligen bland deras bästa former de har haft och kommer att ha under säsongen. Det är ett lag som spelar svintråkig hockey, och har ett oerhört försvarsspel med en målvakt som spelar över all förväntan.
Detta borde skräcka iväg en från matchen, men kan vi spela på sättet vi gjorde stora delar av matchen mot Växjo och i 53 minuter mot Leksand så ska vi kunna göra match av detta och det hade verkligen varit välkommet. Vinst imorgon och jag börjar tro på att man har något riktigt bra på gång.
A och O är att spelarna kommer ut och tror på det samt ger 1000%. Hoppas och tror på ett bra bortafölje som kan bära grabbarna till 3P.
- Redigerad
Vaknade upp med en bra känsla trots en fot i huvudet av dottern! Kanske är ett omen att hoffa ska göra en bicicletas spark i plytet på kossila så han blir borta resten av säsongen
Förväntar mig muren i kassen, vi behöver ett lugn i försvarsspelet för att kunna göra som mot Växjö och Leksand och stoppa dom i mittzon. Neutraliserar vi deras första kedja har dom inte mkt mer att ge!
Ni på bortastå, sjung högt, sjung cluben
När man vaknar med doft av seger! Det luktar verkligen slätten och vinner gör vi med 1-4!
Kovacs gör första och firar framför dom som är Örebro, Little hänger 1 och Hultström ska vara värst med sina 2
En seger ikväll och det känns verkligen som vi är på rätt spår igen.
En liten oro för att vi har våran box ganska högt när dom har spelare som Emil Larsson som är riktigt vassa precis framför mål, där måste vi se upp med ikväll.