- Redigerad
QPR Det var bra att du gjorde det, underbar match! Du får krya på dig och jag hoppas att allt blir bra med dig snart igen!
QPR Det var bra att du gjorde det, underbar match! Du får krya på dig och jag hoppas att allt blir bra med dig snart igen!
Klas hyllar Bouma!
Kjeppkinesen Fjärde målet ikväll var faktiskt riktigt vackert. Både Bouma och Elie parkerade sina breda arslen mitt framför Armalis. Fanns inte en leksing i närheten som kunde flytta på dem.
Kjeppkinesen Frågan är ju vad som har hänt med Ljungh egentligen?
Man kan ju bara spekulera, men kanske har han spelat småskadad ett bra tag och det skulle kunna förklara varför han inte varit bra. Vi vet att det finns stor potential, men svårt att få ut den om han varit småskadad.
TheDude Man kan ju bara spekulera, men kanske har han spelat småskadad ett bra tag och det skulle kunna förklara varför han inte varit bra. Vi vet att det finns stor potential, men svårt att få ut den om han varit småskadad.
Jag har personligen svårt att se att man förlorar speluppfattning och puckkontroll av en skada. Men men, ett mysterium är det verkligen.
BK_Robbi Det blir en angenäm utmaning för Östman och lösa framöver
Metallica Både Bouma och Elie parkerade sina breda arslen mitt framför Armalis. Fanns inte en leksing i närheten som kunde flytta på dem.
Tänkte på exakt det där också. Så gör man mål i PP! In med tunga rövar framför mål som försvararna måste reagera på, mycket trafik och skott och ta returerna. Lätt som en plätt!
14 poäng före HV. Två raka 4-0 segrar. Så jävla skönt, vilken insats.
Den såg jag inte komma om man säger så. Gott att få tillbaka lite av turen vi hade emot oss mot örebro, tycker man såg redan från start att vi inte satt kvar i bussen och gjorde jobbet, ingen briljant insats men en stabil laginsats och kul att myran fick hålla ännu en nolla. Vet inte om jag sett något lag göra 3 mål på 40 sekunder innan…
Metallica Både Bouma och Elie parkerade sina breda arslen mitt framför Armalis.
Det är ju det som har saknats i PP tidigare. Kul att Östman förstod det till slut!
X-(:)-X-y Vart nog lite väl mycket rödvin igår. Insåg några minuter in i första att det var skönare att sitta i soffan! The old saying goes true “Där vinet går in går vettet ur”
HNez Nej det håller jag absolut med om, det blir naturligt att man slår av offensivt med 3-0 ledning. Men kollar man en ”normal” match krävs fler skott framåt för att få in 3 mål, Armalis hade ju 70% efter två perioder.
Men ett stort kliv fram i det defensiva, kan vi behålla det och komma ur egen zon på ett bättre sätt så vi kan tillbringa mer tid i anfallszon och väl där inte hamna så mycket i hörnen. Då kan vi bli läskiga att möta på riktigt
Helt klart årets bästa bortamatch fram till nu.
Som ni är inne på märks det inte att Ljungh är borta och jag skulle inte vilja flytta på Strandberg från Elie och Rattie.
Myrenberg väldigt stabil och ett bra försvarsspel, jag kan inte se att han inte får minst en match nästa vecka. Han är i form och låt honom spela, välbehövlig vila för Högberg dessutom.
Metallica Fjärde målet ikväll var faktiskt riktigt vackert. Både Bouma och Elie parkerade sina breda arslen mitt framför Armalis
Nu ska jag va en sån där tråkig partypooper igen men tycker faktiskt att det är ganska svagt att Armalis får fri sikt på förstaskottet med två så feta arslen runt målgården. Bra för eventuella returer, absolut, men det är bättre med en 30 kg dvärg framför kassen än 10 100 kg-klumpar om dvärgen har timingen att skymma i exakt rätt ögonblick.
Ljungh får finna sig i någon mer blygsam defensivare roll sen för det skulle fan vara tjänstefel att flytta på Strandberg, tycker han sett riktigt fin ut mellan Elie och Rattie.
Myrenberg nu med bättre räddningsprocent och GAA än Högga, alldeles nyss låg han bland de sämre i ligan. Det går fort i hockey!
Lillebrorsan var inte mycket sämre, kommer på mig själv många gånger under matcherna hur man slås över hur jäkla bra han är. Kommer definitivt skriva NHL-kontrakt i sommar om han fortsätter så här.
Starkt att åka upp dit och nolla dom, även om det är ett av seriens sämsta hemmalag så var det ju trots allt SHLs formstarkaste sett till 10 senaste matcherna.
Grymt bra jobb av er på plats med, hördes bra genom rutan. Hatten av!
Jeppe “Muren” Myrenberg intervjuad efter matchen (längst ner):
Måste man det?
Tack så mycket för omtanken. Jag han i varje fall se matchen live i torsdags innan det blev US 01.00. Jag är fortfarande jäkligt glad över vinsten igår, en spark i nyllet på alla självgoda personer som håller på lif har sååå svårt för dem. Idag blir det till å se när grabben spelar på Swehockey sänder de det live sämre att göra på första advent kan man ju ha.
Go Cluben!