Nils Inget mål dock..

Positivt att många i laget har annat för sig än att bara spela hockey nu när det är kämpigt. Till exempel att dricka öl och hotshots.

Boxplay sista fem matcherna (efter uppehållet): 87,5%, 3:e bäst i SHL under denna period, inget insläppt mål på de elva senaste tillfällena och två matcherna. Sista var Leksand i deras 5-minuters PP. Frölunda hade ju haft sinnessjuk utdelning i PP på typ 60% sista tiden inför matchen mot oss.

Samma period:

• släpper till fjärde minst skott mot eget mål
  • fortsätter blocka en del skott (11 i snitt, 7:a)
  • tredje minst skott emot i skottsektorn (15 i snitt, men noterbart att Brynäs sköt 29 st så för resterande fyra matcher är snittet 11,5 vilket är riktigt lågt, ungefär i nivå med Växjö som är bäst där)
  • skjuter tredje flest skott i SHL (28,8 per match)
  • 9:a när det gäller skott framåt i skottsektorn
  • 4:a i Corsi med 51,91% (även close Corsi och Fenwick ligger däromkring) samt PDO på 95,02..

Säger inte att detta säger allt men nu är det positiva tråden, och med dessa siffror plus lite bättre utdelning bör vi kunna plocka fler poäng än vi gjort sista biten tror jag. 🙂

Kjeppkinesen Att vi har bra underliggande siffror brukar betyda att vi inte vinner matcher.

När Ante var ny i båset och LHC vann 5 av 7 matcher hade man i princip sämst underliggande i hela ligan. Myrenberg stod på huvudet. Det är där vi ska ligga! Med helt ohållbara siffror så vet man att vi radar upp vinster.

Snabbkalkyl över avslutningen:

LHC 56p

B fbk = 0p

H Saik = 1p

H mif = 3p

B tik = 0p

H rbk = 2p

B Hiv = 1p

Tot = 63p

Modo 53p

B mif = 1p

B rbk = 0p

H hiv = 3p

B Lule = 0p

H tik = 2p

B saik = 1p

Tot = 60p

Hiv 51p

B Lule = 0p

B Bif = 0p

B Modo = 0p

H öik = 3p

B Fbk = 0p

H LHC = 2p

Tot = 56p

Är jag för positiv när jag hävdar att vi kalkylmässigt blir topplag i denna 3-lags-serie?? 🙂

jg På det berömda pappret ser det rimligt ut så här på förhand kan jag tycka. 7 av 18 möjliga poäng är nog vad man högt räknat kan hoppas på att det här laget klarar av att fixa.

Och vi skulle kunna klara oss på bara 4 poäng om HVs och Modo slutar enligt detta då vår målskillnad är mycket bättre. Men satans så dåligt. Snacka om att vaska en hel säsong.

Vi är grymma i BP.

Jacobs eller Anteeffekt? Tippar på att vår ökade aktivitet är Anteeffekt. Har inte hänt tidigare under Jeff. Men skitsamma vems förtjänst. Fortsätt så.

Strategen Ante har väl hela tiden pratat om att få upp aktiviteten utan puck, att man ska sätta hårdare press och vara mer rörliga. Så det är nog Ante som ligger bakom det. Vad Jeff bidrar med som är positivt vet jag fortfarande inte.

Såg inte matchen men Kreu brukar vara grym i BP. Antar han fick spela där en del idag och gjorde det bra.

Är otroligt imponerad över Linköpings publiken som stått upp i vått och torrt under säsongen. Sittplats nära slutsålt väldigt ofta. Väldigt synd att laget varit så urbota jävla askasst.

Nu har vi i alla fall chansen att slå Malmö. Hade vi vunnit ikväll mot Skellefteå, då vore en förlust mot Malmö nästan säker. Nu tar vi kanske poäng mot rätt lag.

5 dagar senare

Positivt att slippa ångesten om vi förlorat idag, eftersom Modo vann. Jag har otroligt svårt att se att Modo först ska slå Timrå i derbyt. Sedan åka upp till ett formstarkt Skellefteå och vinna även där. Både Timrå och Skellefteå har dessutom mycket att spela för ang tabellplaceringen.

Tänk om vi förlorat idag och det bara skilde ett ynka poäng. Nu tror jag vi grejar detta med 0 poäng dom sista två matcherna. Även om jag tror vi tar poäng.

5 dagar senare

Något positivt i slutskedet av den här skitsäsongen: vi avslutar med med att besegra Håve inför deras kval och vi fick till slut fyra raka segrar.

Vi spelar inte match ikväll!

Dessutom blir det ett kval mellan de två lag vi förlorat mot i SM-finaler. De må ha vunnit guld, men kackerlackan Cluben kommer oavsett vara kvar i högsta ligan 25/26, vilket inte gäller båda dessa lag 😍

10 dagar senare