- Redigerad
MrNebbiolo Hoppas innerligt att vi värvar minst en back av klass (excl. ersättare till Hulta). Annars är minnet extremt kort och vi kan ställa in oss på att försöka hänga kvar.
MrNebbiolo Hoppas innerligt att vi värvar minst en back av klass (excl. ersättare till Hulta). Annars är minnet extremt kort och vi kan ställa in oss på att försöka hänga kvar.
Om både Hulta o Broc försvinner borde vi ha frigjort ca 20MSEK i spelarbudget…
Tillkommit (och nu killgissar jag bara) Nebban får gärna fylla i
M Martin 125K
Bakke 100K
Nybeck 110K
= 5,5MSEK
Jag vill se att LHC lägger ut att Hulta lämnar innan jag tror på det.
Biel som Aftonbladet skrev om har redan värvat Oskari Laaksonen från Luleå, ska de på sex backar ha Hulta och Laaksonen? Så ont i magen vill nog ingen ha.
Sen finns det andra lag i Schweiz men får inte ihop matten i något lag men blir intressant att följa.
Törna 140
Broc 230
Heljanko 300
Russell 180
Kreu 70
Aronsson 50
Bouma 100
Detta är vad som lämnat vissa omräknade såklart men så nära jag kommit.
Du ligger bra på lönerna på de nya även om jag har för dålig info där än är det rimliga nivåer.
MrNebbiolo Jag vill se att LHC lägger ut att Hulta lämnar innan jag tror på det.
Precis, det låter ändå som att LHC fortfarande hoppas på att han blir kvar. Han sitter ändå på en fet lön hos oss och har familj med barn som är rotade här. Det minskar kanske suget på att flytta utomlands något enstaka år. Vi får se helt enkelt.
Smart förhandlingstaktik om inte annat från Hultas agent att inför kontraktsår skapa ”intresse” för att få längre kontrakt och hög lön vidare.
Nu finns säkert intresse för hans säsong är monster i vårt värdelösa lag men vi får se.
Så inget NHL kontrakt och därmed ingen risk att Boston plockar över honom.
Rob samma kille som var på ditt inlägg skrev detta som beskrivning om myrenberg.
”guess vanilla is the word I would use to describe him”
Jag ser hellre att vi kan bygga på Jonte över tid, tror han kan bli en av våra ”kärnspelare” över tid om kroppen nu får vara hel framåt.
MrNebbiolo Japp, han har oerhört mycket hockey i sig den pojken, kanske inte på NHL nivå. Men på hög-hög SHL nivå. Gäller bara att vi får ut det.
MightyDucks Känns som en värvning som skulle passa Björklöven och jag tror Björklöven skulle passa Lawner bättre också!
OJ avtackades idag av Timrås officiella! Presenterar vi honom idag?
SIFFET olli jokinen?
Olliver Jokinensson
Brynäs-saik- två olika sätt att bygga stark lag. Saik- svenska bärande spelare rakt av… finns ekonomin så bra alternativ!
Brynäs- förutom Bertilsson, enbart spelskickliga backar- de ligger bakom den framgångsrika offensiven!
Min egna tankegång är att vi behöver fler spelskickliga backar typ Max Martin…så det vore illa att tappa hulta i detta läge
Nu är det alltså en match. Mer evidens än så är minst sagt önskvärt för att de några slutsatser.
Den slutsats jag drar av Brynäs slutspel så långt (som också är för lite för att vara mer än gissningar), är snarare att de underpresterat grovt mot hur de sett ut i serien.
Och där tycker jag snarare deras framtunga backsida har haft negativ inverkan.
Sen är är det ju vanskligt att värdera en lagdel så, som i ett vacuum. En framtung backsida kan ju tex vägas upp något av en baktung (alltså många som tar defensivt ansvar) center/forwards sida.
En målvakt ska försöka hålla nollan, backsidan ska försöka hjälpa målvakten med det, forwards ska försöka göra mål.
Det simpla måste ändå vara grunden för ett lagbygge.
Tycker jag.
Ivan Vi behöver definitivt fler spelskickliga backar. Eller åtminstone backar som kan hänga med bra i SHL-tempot. Det är liksom avsaknaden av dessa som nästan blev vårt fall denna säsong. Det håller inte att ha en halv besättning med Kreu, Norén , Strandell, Myrenberg (som han spelade i år), Aronsson.
Då hamnar man kort o gott i botten av tabellen.
Om vi dock räknar vilka som borde vara med från start har du Fanten, Hulta, Martin, Myren och Öhrqvist. Det är fem av åtta backar som kan anser alla hanterar pucken på ett bra sätt, sen är inte Rissanen värdelös med pucken heller när han får spela med förhoppningsvis Öhrqvist. Tyckte de funkade bra ihop. Då får jag ändå ihop att det funkar med Norén och Kreu som de sista. Man ska också ha med sig att back 7-8 ska köpa en roll där speltid i perioder uteblir.
MrNebbiolo Tänker att Öhrqvist går in som 7:e back med potential att avancera. Får vi skador på Fanten, Rissanen eller Martin (vilket absolut måste finnas med i beräkningarna ) så ser det extremt tunt ut annars.
Ge Norén eller Kreu 8:e platsen och värva in två toppbackar, där en ersätter Hulta
Fanten - Max Martin
Ny-Ny
Rissanen-Myrenberg
Öhrqvist
Kreu/Noren