Fokus för Bakke måste ju vara att sekunden han spelat färdigt sätta honom på explosivitetsträning och skridskoskola tillsammans med junisarna typ. Instinkterna och hockey-IQ är ju världsklass många gånger, klubba och kropp är han oftast bra med också. Men han behöver ett stepp till i åkningen. Av den enkla anledningen skulle jag säga att Bakke bör spela typ tredjefiol medan Zion får chansen i en av de två första kedjorna. Med det sagt tror jag inte skillnaden kommer vara särskilt stor mellan de tre första nästa säsong.

Kan vi inte bara få alla svar och sen gå på sommarlov nu?

Kjellman Låter som du beskriver Shore. “Instinkterna och hockey-IQ är ju världsklass många gånger, klubba och kropp är han oftast bra med också. Men han behöver ett stepp till i åkningen.”

Solen skiner och detta är också vår bästa tid. Återstår att se om “topplaget” som brukligt är vissnar till hösten.. 🙂

Aftonbladet skriver att Dahlbeck har utgående kontrakt (med optionsår). Men att han blickar mot SHL och Rögle..

Familjen som bor i Skåne tydligen.

Axel Jonsson-Fjällby blicka mot SHL (främst DIF om dem går upp). Vore ju mumma annars, där lär vi ju kunna ligga hyfsat till.

K-man Enligt rykten bygger han hus i Skaune och förhandlar med Malmö. Cluben har aldrig varit ett alternativ. Vill säga mer men man ska inte sparka på dem man älskar. 💔

Kapten Duck

Han har haft hus i flera år i Höllviken. Familjen har nu bott där stora delar av vintern när han lirat i Davos. Malmö har inte råd vad jag förstår utan Rögle är det aktuella. Davos är dock beredda att gå långt för att behålla. Känns dock inte som en spelare vi behöver

K-man jag har hört från väldigt bra källor att han också är sugen på alperna. Frågan är om intresset motsvaras där, men det är ju inte osannolikt direkt

MightyDucks

Varför ska du bli av med honom?

Då finns det andra som har noll uppsida. Killen är 23 och hade en oerhört stökig säsong. Vill dessutom slåss för sin plats, inte dyr heller. Ge honom chansen säger jag. Lawner-Johansson-Hofbauer, ligans snabbaste fjärde på rören de matcher det passar.

Inte direkt så att vårt lagbygge står & faller på Lawner, däremot dem där 110’ eller vad han sitter på känns inte jätteväl investerade med fjolåret i baktanken.. men men som sagt är han villig att kämpa för en plats så

edenbrah 80-90 ligger han på.

Han var väl kanske främste spelaren på försäsongen och har varit en bra presspelare i Färjestad.

Som du säger, vill han kriga för sin plats tyder mycket på att nästa säsong inte kommer vara lika kass (för det går ju fan inte heller).

Vore intressant att veta vad man har i budget att spendera, jag hoppas man prioriterar att lasta tyngre pengar på 2 backar om Hulta sticker. Sen gärna en målvakt som är likvärdig med Myren!!!

SIFFET Stålis har ju uttalat i media att man ska gå med ungefär samma budget på truppen, dvs 59-60 millar i runda slängar…

Lawners siffror från förra säsongen är ju ett enda stort skämt egentligen. Har svårt att se en så dålig och anonym spelare helt plötsligt skulle bli bra i samma miljö. Blir inte förvånad om man tvingas bryta kontraktet ”i samförstånd” runt årsskiftet.

SIFFET Sen gärna en målvakt som är likvärdig med Myren!!!

Helst inte jättedyr heller. Det krävs nog bra scoutning här. Inte bara betala för marknadens dyraste målvakt och hålla tummarna som tidigare gånger.

jg Vore intressant att veta hur mycket av det som är uppbundet på de kontrakt vi har nu. @MrNebbiolo Har du någon kvalificerad gissning?

Tänker att vi har följande luckor att fylla:

• 2 forwards om vi ska vara 14?
                  • En eller två backar (2 om hulta sticker?).
                  • En målvakt.

SIFFET

Jag tror att målvakten kommer att kosta en del, vi hade enligt mina uppgifter 65 miljoner i budget förra säsongen men numera runt 64.

En dyr forward och en billigare forward. Tror dock inte vi ska in med mer spets alls utan mer grit eller fart på den dyra. Poäng har vi redan i truppen, handlar mer om att fördela balansen i kedjorna. Bakke och Nybeck ska också ges rätt roller.

Backarna beror helt på Hulta, drar han är det öppna spjäll på båda platserna som är kvar. Stannar Hulta tror jag man förlänger Kreu och är ganska nöjda. Vad jag förstår tyckte man backsidan var fin efter att Martin kom in.

Detta är lite min bild av nuläget.

Detta gäller dock endast om alla på kontrakt blir kvar är min brasklapp utöver Hulta alltså.