Om man ger en kille som Karlström, ny från HA som 18 år gammal, en stor roll direkt finns det givetvis en chans att det är en ny Niclas Bäckström man förädlar. I de övriga 99 fallen av 100 står man bara med en klen och felbyggd trupp. Unga måste lära sig tålamod. I en förkrossande majoritet av fallen är de inte i närheten av att vara redo för en stor och bärande roll.

Mranonymous Vi var i slutspel förra säsongen och vad säger att vi inte ska vara det igen nästa säsong. Vi dissar oss själva på bullen, klart flera bra spelare vill komma hit. Over and out.

Få målvakter jag är så otaggad på som Sandström. Har inte spelat särskilt mycket och inte särskilt bra de senaste åren. Sen kanske han funkar i SHL, det vet man aldrig, men han har varken visat en hög nivå och är intressant som bra veteran eller har någon framtid.

Hotspurs

Vilka spelare vill hit menar du?

Vår egen sportchef sa under säsong att det var svårt att ”tvinga spelare att spela i LHC”.

Du får gärna redogöra för jag vill gärna få mer positiv input.

Det jag hör är att vi förutom Modo är i princip i botten av SHL, vi ligger nära Sthlm givetvis men enda vi kan erbjuda är mer deg.

Skellefteå har intressanta spelare varje år, de ligger på mellan plats 9-12 varje säsong i lönebudget ändå är de topp sex i 16? Säsonger? Spelare som är unga och i landslaget men ändå tjänar runt 80 i månaden stannar ändå där, varför?

Vi var bättre än Skellefteå till 2009, sen efter har förfallet pågått länge.

Nu är vi kanon utanför isen med Stålis intåg, hoppas också att Tony kan råda bot på annat men vi måste också justera vår självbild. Vi är i princip ett stående skämt när det gäller utveckling av spelare, kravställan och lagbyggen.

Vi spelade slutspel förra året för att vi hade en NHL-målvakt som var snäll att spela SHL.

LaumannBingo

Här är jag helt enig!

Tror också han har något men skador och allting sabbade. Jag hör också att han verkligen vill slåss för sin plats nästa år vilket tyder på rätt inställning och karaktär.

Hotspurs Inte så konstigt i sig att man blir neggo efter denna säsong eller? Vi hade ambitioner att ta oss ännu längre än förra säsongen och utfallet blev som att gå på legobitar.. igen

Jag tänker att hypen kanske kommer tillbaka men man måste få lite tid att slicka såren och ha lite självömkan. Landar vi en håll käften värvning(vilket jag inte ser just nu) är jag tillbaka upp på hästen igen👏🏻

Vinhandlarn ja alltså jag är ingen expert men jag tycker mig se att han har tempot i sig, har bra skridskoåkning, verkar ha bra arbetskapacitet och hyfsad spelförståelse. Helt enkelt en spelare som borde kunna bli en stabil shl spelare. Han är ju trots allt bara 24.

Tycker det ser ut som han helt enkelt inte kom in i det i år. Ett skitår när allt går fel, liksom. Kanske svårt med omställning till ny stad och förening. Kanske nåt annat. Vad vet jag? Tycker bara han borde vara bättre med de egenskaper han har. Den här säsongen har han ju inte lyckas, men jag tycker det syns att han har hockey i sig, sen om han någonsin får ut det fullt ut - det vet man ju aldrig.

MrNebbiolo Tja jag är inte kompetent att göra några djuplodande professorsanalyser som du och flera andra gör (jag menar det som positivt) MEN det finns väl många spelare runt om i världen som gärna vill spela I SHL och i Linköping hur kan ni vara så säkra på att dom inte finns ? Vet ni vilken ‘klass’ dom håller……..tycker bara det är märkligt så tvärsäkra många är vad som är ‘sanningen’……jag väljer att leva på hoppet och även fortsätta tro på Mighty LHC.

DragskottsDan Jag fattar det, men jag är nog en naiv supporter som ändå lever på hoppet o jag har redan förlängt årskortet, fy fan vad fattigt fritiden vore utan Cluben.

MrNebbiolo När det gäller Karlström fick han gnugga fjärde mestadels och att sätta en sådan typ av spelare i en sådan kedja går aldrig. Man måste få chansen i rätt roll för att kunna utvecklas. Växjö satte honom med Pontus Holmberg och det blev SM-guld.

Fast inte så att han exploderade så fort han kom till Växjö. Han kom hit som junior till ett förväntat topplag som blev ett bottenlag och gjorde 5 poäng på 35 matcher. Året efter som förstaårssenior 10 på 45. Därefter 2 år i Växjö med 20 på 52 och 25 på 51.. sen hypades han i slutspelet när deras kedja var het, men man behöver ju inte måla allt i svartvitt.

Med det sagt är det kanske ändå inte sannolikt att han vill hit. Han var här under Tangnes sista år och året under Tommy när vi var ett stort skämt. Och vi är fortfarande ett bottenlag. Tror inte han skulle välja oss av några emotionella band direkt. Särskilt inte om en handfull bättre SHL-lag står i kön, vilket borde vara fallet för en 27-årig svensk toppcenter.

alfie

Givetvis en utmärkt utläggning och håller med fullständigt 🤝 Givetvis måste man beakta andra omständigheter.

Det är omöjligt att säga vilken kedja eller nivå som borde erbjudits eller ”plan”.

Det enda vi vet säkert idag är att LHC är ett stående skämt när det gäller att utveckla spelare. Där måste vi göra något. Oavsett ålder och nivå på spelare.

LaumannBingo ... ja man får väl hoppas att han av någon anledning kom in fel i säsongen och inte lyckades hitta knappen. Vad jag minns är han hyfsad billig iaf så förhoppningsvis finns det hög uppsida vi kan få ut om han stannar kvar. Men jag ställer mig tveksam, också mtp på hur sänkt hans självförtroende måste blivit av detta. Kan bli svårt att komma tillbala då.

MrNebbiolo Karlström hade varit kanon men känns som ett enormt långskott.

Högga har kanske smort honom ordentligt så att det bara är för PJ att skicka över papperna?

... alltså jag är ingen expert men jag tycker mig se att han har tempot i sig, har bra skridskoåkning, verkar ha bra arbetskapacitet och hyfsad spelförståelse

Kudos till er som som lyckats göra den spaningen, inger iaf lite förhoppningar att det blir bättre i höst, nästan ett nyförvärv i så fall! Jag såg honom helt ärligt inte på hela säsongen mellan hans baljor i försäsongsmatchen och målet i öppen kasse. En Molgan! Möjligt att han kom snett in i säsongen bara, men han fortsatte även snett i serielunken och avslutade snett under våren.