Jag minns också en stolpträff mot Brynäs, ett pucktapp borta mot Malmö och två passningar i huvudhöjd till Russel i samma byte. Men annars har han bara funnits med i laguppställningen.
Silly Season - Strategier och spelarutvärderingar
Vinhandlarn 90k har jag för mig att jag läst.
Nej, det är klart vi inte ska ha dåligt självförtroende. Men vi har ju t.ex. en färsk undersökning från Aftonbladet där vi är det tredje sista laget spelare säger sig vilja spela för (eller minns jag fel, orkar inte kolla). Klart sånt påverkar, alla går inte bara efter pengar.
Lokalpatrioterna Vi är det lag som tredje flest säger att de minst vill spela för, sen om resten har oss på plats 2 eller 14 vet vi ju inte.
Jag tror dock att kravställan och nivån på a-lagets verksamhet är viktigt av så många anledningar. Vi vill ju att de unga killarna ska komma dit och känna ”helvete vad jag måste kämpa för att vara på deras nivå” och inte ”fan vad kul att vara här, det är rätt gött alltså”.
LaumannBingo hmm jadu, då känner jag ändå att det är borderline om han är värd att ha kvar
Efter ett sånt här bottennapp kan det ju bara gå bättre. Han kanske gör ytterligare en dålig säsong, men för de pengarna får man inga garantier.
Om han visar rätt inställning härifrån och in till nästa säsong så tycker jag han ska få chans till revansch. Vi skulle gräma oss om han fick gå och gör succé någon annanstans.
ananas så är det. Men 90 000 i 6 månader till efter ett år av bortkastad tid för att se om han lyckas i oktober, och efter 2 ganska tradiga år.. tillåt mig tvivla
Kjellman Bra distinktion. Vet inte om rapporten finns publicerad, men vi vet ju heller inget om svarsdeltagare, svarsfrekvens osv. Däremot känns enkätundersökningar överlag oftast opålitliga eller rentav oseriösa. Att sportchefen vill förstärka narrativet är ju inte heller särskilt oväntat, vore konstigt om han gick ut med att vi har brakbuffé på billiga klasspelare…
Lokalpatrioterna Aftonbladet ger jag inte mycket för men visst alla hatar oss…..‘kackerlackorna’
Ja, jag ser det inte som något dåligt. Motståndare ska hata oss, för vi hatar dem.
Vi älskar det..
- Redigerad
Vinhandlarn alternativet är ju att vi ska göra en ny chansning och ändå betala 30% av den lönen för att lösa ut honom…
Men visst, jag tvivlar också!
Lokalpatrioterna Kan stämma att många spelare inte väljer oss som ”skyltfönster” om man vill gå vidare till tex NHL. Det har varit ganska soft att lira i Cluben, och dessutom kan man få en relativt hög lön. Det lockar en viss kategori av spelare, och det måste vi bryta omedelbums.
PJ känns bekväm i sitt scoutande efter spelare. Hoppas han bevisar motsatsen nu inför nästa säsong. Förlängningen av Elie var dock oväntad och glatt överraskande, men förlängningar gills inte
Lugano vann idag på bortaplan, 4-3 efter förlängning. Så utjämnat till 2-2 i matcher och matchserien vänder nu tillbaka till att Lugano åter har hemmaplans fördel. Fick idag även klara sig utan Calle som var uppsatt på skadelistan, men gick ju bra ändå.
Den stora frågan, Går det att få ordning på Shore?? Alla som spelar med shore blir dåliga så var ska han in och vilka spelare ska vi vaska?
jg Tror helt ärligt det kan bli svårt att ändra hans ”sätt att va”. Han kan säkert öka sin poängproduktion till nästa säsong, men han kommer inte börja göra sina lagkamrater bättre. Blir han kvar så är det PJ’s uppgift att att komplettera upp med kvalitet från andra spelare samt matcha Shore i en roll han behärskar.