Karlström hade varit kanon men känns som ett enormt långskott. Dels för hur vi behandlade honom men även vår plats i näringskedjan.
Gällande Lennström har jag hört att han signat nytt i Schweiz dock byter han lag enligt den uppgiften.
Karlström hade varit kanon men känns som ett enormt långskott. Dels för hur vi behandlade honom men även vår plats i näringskedjan.
Gällande Lennström har jag hört att han signat nytt i Schweiz dock byter han lag enligt den uppgiften.
Lhc o Malmö dumpar trotjänarna står det på Aftonbladet Plus, syftar dom på Thörna o kanske Little tro ?
Edit läst nu högre upp….. (Thörna).
Hotspurs Törnqvist
Mranonymous Tack såg precis
MrNebbiolo hur vi behandlade honom
Har ofta hört det där, men behandlade vi honom så illa egentligen? En ung spelare som skulle börja nosa på att etablera sig i SHL. Vad gjorde vi för uppenbart fel?
Enligt HockeyNews erbjuds denna herre till lagen i SHL
https://www.eliteprospects.com/player/284816/aleksi-heponiemi
Ersättare till Little? Beskrivs som skridskostark och snabb. Om man är ute efter den spelartypen. Kanske inte riktigt har fysiken men det beror väl på exakt vad man är ute efter.
Jocke Lär komma en pling om att han är klar för Växjö. De ser med Ludvig Persson i kassen nästa år ut som en riktigt guldkandidat. Att tro att avgörande i frågan är att vi skulle behandlat honom dåligt, eller inte gett honom chansen för 6 år sedan ser jag som en stretch. Vi har troligen inte en chans här för att vi helt enkelt varit för dåliga iår. Hade vi slutat topp 6 hade det varit en helt annan fråga troligen.
Mer från HockeyNews:
Den 28-årige Gävlesonen Felix Sandström är inne på femte år i Nordamerika, men det ser också ut att bli det sista. Enligt uppgifter till Hockeynews planerar målvakten för att vända hem till Sverige efter den här säsongen.
Men målvaktsmarknaden är inte den enklaste inför säsongen 25/26. Precis som jag skrivit tidigare så är det inte helt lätt med platser i SHL nästa säsong. Tidigare klubben Brynäs kommer visserligen behöva ersätta Ludvig Persson som lämnar för Växjö, men att ha två så pass välavlönade målvakter som Källgren och Sandström på avtal kommer att bli för dyrt för Gävleklubben. Sandströms ambition är dock att vända hem till Sverige och det återstår att se var han skulle kunna landa in. Ett annat lag som är på jakt efter målvakt är Linköping.
https://www.eliteprospects.com/player/146703/felix-sandstrom
Vad kan det vara för lön på en sådan målvakt? Tycker personligen att man borde satsa på något billigare men om våra sportchefer inte vågar det skulle jag inte bli förvånad om man är och hugger här. Sandström och Myrenberg får slåss om spaden.
Ja tack till Karlström!
Kallzon Han fick väl aldrig en ärlig chans. Svårt att vara kung i fjärdekedjan
Det ligger väl i betraktarens ögon, men vad är egentligen en “ärlig chans” för en ung kille som tar sina första stapplande steg i SHL? Någonstans måste man även ha rimliga förväntningar på vad man kan tänkas åstadkomma då också.
Med det sagt, jättegärna Karlström tillbaka till oss! Tror han vore kanon.
Min personliga åsikt är att vi fattade fel beslut med både Lilja och Karlström, vi lät inte de spela med skickliga spelare utan brunka i tredje eller fjärde. Lilja ville dessutom stanna det året han gick till Djurgården och sedan exploderade i deras första. Vi velade dock och valde att gå vidare med annat.
När det gäller Karlström fick han gnugga fjärde mestadels och att sätta en sådan typ av spelare i en sådan kedja går aldrig. Man måste få chansen i rätt roll för att kunna utvecklas. Växjö satte honom med Pontus Holmberg och det blev SM-guld.
Gällande Karlström var det kanske fel läge för honom att komma till oss öht? Svårt att lova en 18-åring som aldrig spelat i SHL innan en stor roll i offensiven direkt.
Växjö plockade honom när han redan skaffat sig två års erfarenhet av SHL och byggt ytterligare två år av muskler hos oss på sin då ej färdiga ungdomskropp. Vi tog hundåren med Karlström och Växjö skördade frukten. Jävligt tveksamt att Växjö hade gett honom än annan roll än den vi gav honom om de plockade honom som 18-åring från HA istället för vi.
Känns som samma historia varje gång med unga spelare; blir de inte en stjärna direkt i SHL blir de griniga och drar vidare när förmodligen allt som behövdes var tålamod att mogna in i ligan.
Mycket snack om ‘heirarki/näringskedjan’ låter som ingen vill komma utan en extra fet lönecheck bara för att vi missade slutspelet med 2 poäng…. Nä jätteskillnad om vi kommit 10a då eller ? . Tror det är andra saker som avgör: namn på tränaren, spelsystem, roll i laget, stad, publik, sportchef o.s.v tycker det är sjukt lågt självförtroende på många här. Så jävla få klasspelare finns det inte, och dom kostar oavsett om vi hamnar 10a eller 12a, sitter dom o glor på föregående års SHL tabellplacering som den avgörande orsaken ? Meh….
Förstår verkligen inte hur detta har att göra med självförtroende? absolut är tränare & publik osv en faktor men en tabellplacering och kontinuerligt slutspel avgör för att spelare vill komma och där man känner att man kan utvecklas, få till sig talanger, få hit större namn.
Hade vi varit där uppe hade vi säkert kunnat få hem Dahlström, Gabriel Carlsson m.m som väljer andra lag före oss.
Sportcheferna har även själva gått ut med denna informationen. Så förstår inte riktigt ditt resonemang om att det inte skulle spela roll.
Bra Spelare vill slåss om ett guld, inte ett kvalspel.
Detta var det sista från mig! Nu blir det paus över vår/sommaren, ses i Augusti/september
Lukkinen håller med här. I just Karlströms fall fanns inte, som jag minns det, mycket i hans prestation hos oss som skulle berättiga att placera honom i nån av toppkedjorna.
Kanske att man inte alls borde tagit in honom om man inte hade en riktig plan för att utveckla honom..eller hade kanske en Backelösning första säsongen varit bättre.
Men att titta på hur han presterade i Växjö sen tycker jag blir rätt missvisande. Då hade han ju redan fått den viktiga erfarenheten av shl. Han var klar för större uppgifter helt enkelt.
Det man kan kritisera ledningen för är väl om man inte var tydlig med vad han skulle få för roll hos oss framöver. Men jag känner varken Karlström eller hans agent och har ingen insyn i vad som sas mellan oss och dom. Visst var det där under Emwall eran? Han var väl inte helt smidig i alla diskussioner har man ju fått intryck av..
Det jag önskar är att vi kan fånga såna spelare från andra föreningar. Försöka sno de där spelarna som är redo men inte tagit steget än, riktigt..
Metallica haha.. just fan, hans prestation var så minnesvärd att jag redan glömt honom.
Men ja, det var väl ett sånt försök egentligen. Kan ju inte lyckas alltid, såklart. Just Lawner tycker jag är så sjukt frustrerande, för jag tycker att man ser att det faktiskt finns något där - men det blir inget. Skulle vi släppa honom till Växjö exploderar han väl där nästa säsong…
... vet inte vad du har sett, men det har i alla fall inte jag. Tycker han spelar otroligt anonymt, även om han rent skridsko o tempomässigt håller nivå. Och med anonymt menar jag att det känns som han spelar utan syfte. Han spelar hockey men utan att ha något “attribut” som gör att han syns eller bidrar.
Nu kan jag inte statistiken på killen, så ovan är baserat på min känsla enbart